Technical Support Manager till Rosersberg

Technical Support Manager till Rosersberg

Har du erfarenhet från kundtjänst/kundservice och vill ta nästa steg i din karriär? På Brightstar får du en spännande utmaning där du ansvarar över ett arbetsteam inom teknisk kundtjänst. Om du är lösningsfokuserad, ansvarsfull samt gillar att både jobba självständigt och i team så passar tjänsten dig. Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker nu en Technical Support Manager till Brightstars lager i Rosersberg. Brightstar är världens största distributör inom trådlös kommunikation. Här får du chansen att ta eget ansvar och utveckla dina ledaregenskaper!

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Brighstar. Uppdraget är långsiktigt och det finns goda möjligheter att bli överrekryterad till Brightstar, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som Technical Support Manager kommer du att arbeta i en bred ledarroll där du bland annat ansvarar för budget, supportflöden och företagets växande kundtjänst.

Du kommer även att:
  • Ansvara för att supporten hanteras efter planerat schema med fokus på effektivitet och kundnöjdhet.
  • Ansvara för att säkerställa drift och leverans kring inkommande serviceärenden
  • Ansvara för att leda och coacha medarbetare i det dagliga arbetet.
  • Ta fram och kommunicera rapporter och statistik över KPI'er
  • Ansvara för att kontinuerligt driva förändring och förbättringsprocesser inom avdelningen men också mot och med företagets kundtjänst i Kista.
Tjänsten passar dig som vill jobba i en bred ledarroll där du kommer att vara nyckeln i uppstarten av en ny kundtjänstavdelning på företaget. Du kommer att träffa kunder vilket ställer höga krav på din förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. Du gillar att arbeta självständigt mot deadlines men även att arbeta i ett nära samarbete med teamet. Vidare passar det dig som är driven och är lösningsfokuserad.

Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
  • Goda kunskaper i MS Office/PC
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av att jobba i en ledande roll
  • Tidigare jobbat i kundtjänst
  • Har kunskaper om konsumentköpslagen
Som person tar du egna intiativ och tar dig fram genom ditt starka driv som leder till att du vill utvecklas. Du har en god problemlösningsförmåga och visar ett starkt engagemang på arbetsplatsen. Vidare är du klippa på att bygga relationer och förstår vikten av kundnöjdhet.

Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Rosersberg
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Brightstars önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Brightstar är världens största distributör inom trådlös kommunikation och den ledande experten inom innovation och kundanpassade produkter och tjänster för telekombranschen. De strävar efter att vara den bästa partnern för mobilbranschens leverantörer, operatörer och återförsäljare. Brightstar sysselsätter över 1200 personer i regionen EMEA, med verksamhet i Baltikum, Danmark, Finland, Norge, Spanien, Sverige, Storbritannien, Turkiet och Sydafrika. De ansvarar för försäljningen i Norden där de är 200 anställda och omsätter 5 miljarder kronor till 1 000 aktiva kunder. Huvudkontoret ligger i Kista med dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. Läs mer på www.brightstar.com