Technical Customer Support till PlayAd

Technical Customer Support till PlayAd

Är du en fena på Frontend och trivs med mycket kundkontakt? Vill du dessutom få ett meriterande extrajobb vid sidan av studierna? Vi söker nu två studenter som kan arbeta deltid under terminerna och heltid en period i sommar!

Information om uppdraget

PlayAd är ett digitalt mediebolag med en helhetslösning inom videodistribution och -annonsering online. De levererar teknik och innehåll till hundratals publicister i hela Norden och arbetar med dagstidningskoncerner som NTM, Gota och Skånska Dagbladet, magasinshus som Aller och Egmont samt en rad andra aktörer.

PlayAd är involverad i hela processen med videostrategi, planering, optimering, rapportering och uppföljning av kampanjerna. Inom ramarna för verksamheten har de dessutom utvecklat sin egen OVP (online video platform) som nu står för majoriteten av deras trafik och utgör Nordens största oberoende videonätverk. Bolaget finns idag i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Som Technical Customer Support kommer du att agera brygga mellan Tech avdelningen och övriga avdelningar internt på PlayAd samt agera teknisk support mot PlayAds kunder och publicister. Då PlayAd är verksamma i hela Norden kommer du utöver att stötta upp det svenska kontoret även hjälpa de övriga nordiska länderna.

Du erbjuds
  • Ett etablerat bolag med start-up känsla
  • Ett engagerat team där många av dina kollegor är erfarna utvecklare som du kan lära dig mycket av
  • Goda utvecklingsmöjligheter efter examen
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
Arbetsuppgifter
  • Ta emot inkommande ärenden från kunder via e-mail och telefon
  • Arbeta med troubleshooting för att hitta felen
  • Lösa enklare problem, både administrativt och i Frontend koden
  • Ge absolut bästa service till kunderna, återkoppla och följa upp gällande deras ärenden
Vi söker dig som
  • I dagsläget studerar en utbildning inom IT, antingen YH eller universitet och har cirka ett år kvar av studierna
  • Har kunskaper inom HTML, CSS och JavaScript
  • Talar flytande svenska och engelska, då du kommer ha kontakt på båda språken
Det är meriterande om du
  • Har erfarenhet av livesändning (video)
  • Har erfarenhet annan support eller kundstjänst
  • Har erfarenhet av att skapa manualer eller dylikt
Som person är du
  • Serviceinriktad
  • Ansvarstagande
  • Självständig
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: 8-16h/vecka, med möjlighet att arbeta mer vissa veckor när det kommer in nya ärenden. Du ska även ha möjlighet att arbeta heltid en period i sommar
  • Placering: Stockholm, Grev Turegatan
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och PlayAds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se