Team Manager inom Customer Success till SaaS-bolaget BlueCall

Team Manager inom Customer Success till SaaS-bolaget BlueCall

Team spirit, achievers, respect & communication. Det är värdeorden på det omtalade och spännande bolaget BlueCall. Nu står de inför en fortsatt tillväxtresa och söker därför en Team Manager för att leda och utveckla Customer Success-teamet. Här får du bli en del av ett bolag som verkligen gör skillnad och bidrar till ett bättre samhälle genom att hjälpa arbetsgivare att att proaktivt arbeta för bättre psykisk hälsa. För att trivas hos BlueCall tror vi att du har ett positivt mindset, ser förändringar och utmaningar som möjligheter och har en stark vilja att utvecklas och som brinner för att ta ett nästa steg i din karriär och leda andra!

Information om uppdraget

Som Team Manager inom Customer Success får du chansen att bli en del av BlueCalls spännande vardag och blir välkomnad in i en växande och ständigt utvecklande organisation. Detta är en perfekt roll för dig som jobbat i en kundorienterad roll där du haft ett tydligt fokus på relationsskapande och där du nu känner dig redo för att ta ett nästa steg och utvecklas inom strategi och ledarskap. Du kommer här arbeta nära samtliga i organisationen som idag består av 13 personer, och ansvara för teamet som idag består av två Customer Success Managers som rapporterar direkt till dig.

Rollen är bred och kommer ha en föränderlig karaktär över tid. Till en början viktas arbetsuppgifterna ungefär med 60% operativt arbete där du ansvarar för teamet och att leda det dagligen samt ett par större kundkonton där onboarding, retention och upsales är i fokus. Resterande ca 40% är av mer strategisk karaktär. I detta ingår att sätta upp mål och processer och driva interna projekt. Våra kunder är små till stora företag inom en rad olika branscher, som köpt in BlueCall som ett led i att säkerställa sina medarbetares mentala hälsa. I BlueCall appen kan användare prata med professionella terapeuter och nyttja digitala verktyg, som självhjälpskurser i stresshantering.

Din roll kommer innebära att utveckla och leda ditt team, analysera och vidareutveckla Customer Success-funktionen samt projektleda nya initiativ inom produktutveckling och sälj. I takt med att ditt team växer kommer rollen successivt bli mindre operativ och med ett ännu större fokus på strategi och ledarskap. Det är viktigt att du som söker har ett öppet och entreprenöriellt sinne samt trivs i en miljö med högt tempo där alla hjälps åt att nå uppsatta mål. Du bör uppskatta att jobba i ett bolag i tillväxtfas. Din flexibla och problemlösande inställning samt förmåga att inspirera och coacha dina kollegor blir avgörande!

Du erbjuds
  • En unik och spännande tillväxtresa i ett bolag där medarbetarna, produkten och Customer Success är i fokus
  • En nyckelroll som innebär ledarskap, stort ansvar, flexibilitet och självständighet och som ger dig stora möjligheter att påverka och göra skillnad på riktigt
  • Bli en självklar del av ett drivet entreprenörsgäng som genomsyras av en allt är möjligt-mentalitet
  • Chansen att växa med bolaget både på ett professionellt såväl som på ett personligt plan. Du sätter ribban för hur långt du vill gå inom organisationen!
  • Möjlighet att bidra till att utveckla en produkt som hjälper tusentals människor i 22 länder att må bättre och ta hand om sin mentala hälsa
Arbetsuppgifter
  • Du kommer ansvara för Customer Success-avdelningens intäktsmål och att både teamet och de enskilda teammedlemmarna når sina mål
  • Arbeta med att aktivt bibehålla och vidareutveckla befintliga kunder samt jobba med merförsäljning av nya produkter som lanseras
  • Du kommer ansvara för våra viktigaste kundkonton och partnersamarbeten och ansvara för onboarding och utveckling av dessa kundkonton
  • Planera för lansering av nya features för exempelvis medarbetare och chefer hos BlueCalls kunder
  • Vara med och vidareutveckla strategin för BlueCalls Customer Success-team och arbeta med att skala upp, optimera och effektivisera arbetet
  • Jobba nära produktteamet för att säkerställa att BlueCalls produkter löser våra kunders utmaningar. Du kommer sammanställa rapporter, statistik och insikter vara en ambassadör för våra kunder internt inom bolaget
  • Leda teamet som idag består av två Customer Success Managers och säkerställa att ni har tydliga KPI:er som följs upp
  • Du skapar och utvecklar processer för onboarding, activation, retention och upsales för Customer Success-teamet
  • Samarbeta nära med och vid behov stötta dina kollegor i andra team: produkt- och säljteamet samt psykologiavdelningen
Vi söker dig som
  • Har ett stort driv och engagemang och som känner att BlueCall är ett företag som du vill vara en del av
  • Har som minst ett par års tidigare arbetslivserfarenhet av en liknande roll inom försäljning B2B, Customer Success, projektledning mot kund eller en roll där du haft ett tydligt långsiktigt kundansvar
  • Brinner för att få leda, motivera och utveckla andra
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, detta då du kommer jobba med både svenska och internationella kunder
Det är starkt meriterande om du har:
  • En eftergymnasial utbildning inom sälj, administration eller motsvarande utbildning
  • Tidigare erfarenhet av att ha jobbat på ett tech-bolag, SaaS-bolag och/eller ett på snabbväxande bolag
  • Har jobbat med abonnemangskunder inom B2B
Som person är du:
  • Flexibel
  • Affärsmässig och säljande
  • Relationsskapande
  • Uthållig
  • Problemlösande och strukturerad
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare, 6 månaders provanställning
  • Placering: Mäster Samuelsgatan 36, centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BlueCalls önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
  • Ansökan görs med CV och personligt brev, vi kommer lägga stor vikt vid din motivering och ditt intresse för tjänsten
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Svenskägda BlueCall grundades år 2016 och har en vision om att hjälpa miljontals människor världen över till ett bättre välmående genom innovativa digitala produkter. De vänder sig till arbetsgivare som vill skapa hållbara medarbetare genom att förebygga psykisk ohälsa. De listades under 2019 till en av Nordens bästa Impact startups, har redan etablerat starka samarbeten med välkända företag och planerar att växa internationellt under 2022. BlueCall har 70 kunder, bland annat Ica Försäkring, Zmarta, Rituals och McDonalds. Läs mer här