System Manager FSM till Mycronic

System Manager FSM till Mycronic

Mycronic är ett företag i framkanten av elektronikindustrin, deras världsledande och unika lösningar inom produktionsutrustning påverkar framtidens teknologi. Och deras teknologi finns överallt. I jetmotorer som reser över världen. I människor som pacemakers som fortsätter att rädda liv. Även i rymden, där NASAs robot utforskar Mars. Myrconic letar efter en System Manager som vill vara med på deras framtida tillväxtresa - Har du vad som krävs för att leverera utmärkt systemsupport till Mycronics globala Eftermarknads team och se till att maximera både effektivitet och kundnöjdhet?

Information om uppdraget

Mycronic letar efter en Field Service Management (FSM) System Manager. Just nu är de på en tillväxtresa och fortsätter att utforska nya marknader och expandera världen över. Och på vägen dit behöver de rätt människor vid deras sida. Människor, kanske, som du. Vi välkomnar dig till en spännande, utmanande och unik roll där du från början kommer vara del av implementeringen och utvecklingen av ett nytt FSM-system på global nivå.

Under 2019 kommer Myrconic att implementera ett Field Service Management system för att stärka deras globala organisation inom Eftermarknad. Du kommer vara del av ett team som huvudsakligen kommer arbeta med att rulla ut och implementera systemlösningen till Mycronics organisation globalt, vilket inkluderar migration av data från tidigare system, utbildning av slutanvändare och stöttning under den globala releasen. Du kommer att samarbeta direkt med interna intressenter exempelvis inom Operations, R&D och IT såväl som med Mycronics globala dotterbolag och distributörer i syfte att förstå deras behov och översätta dem till konfigurerade funktioner i systemet. Efter systemreleasen kommer du vara kontaktperson för globala användare gällande systemsupport och utbildning såväl som att utvärdera och prioritera förbättringsförfrågningar från användare. Eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med andra avdelningar och dotterbolag så förekommer resor i tjänsten.

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara en del av Mycronics eftermarknadsavdelning inom affärsområde Assembly Solutions och du kommer att rapportera till Jason Gross - Executive Director Global Aftermarket. När du arbetar tvärfunktionellt och kulturellt för att säkerställa resultat, kommer du att:
  • Identifiera och utveckla systemförändringar som behöver genomföras, samla feedback från användare och kommunicera ut systemförändringar
  • Koordinera med processer och huvudsystem som är integrerade med FSM-systemet
  • Ansvara för nya releaser av FSM-systemet och rulla ut nya funktioner löpande
  • Skapa och underhålla fält, vyer, rapporter, dashboards och andra objekt inom plattformen
  • Skapa och administrera globala utbildningar till befintliga och nya användare/grupper
  • Övervaka och underhålla data- och systemsäkerhet
Vi söker dig som

Du är en stark teamspelare med en öppen och positiv attityd, samt har en hög nivå av ansvarstagande. Eftersom du kommer arbeta globalt på alla organisatoriska nivåer är det naturligt för dig att anpassa din kommunikation för att överkomma språkliga och kulturella utmaningar. Du har ett stort intresse för teknik och innovation och du strävar mot att leverera med högsta kvalitet och alltid med användarnas perspektiv i fokus. För att lyckas i rollen har du förmågan att identifiera aktiviteter, uppgifter och lösningar som behöver implementeras innan de eftefrågas av andra och du har ett kreativt och problemlösande tillvägagångssätt.
Utöver detta behöver du:
  • Teknisk kandidatexamen inom systemvetenskap, IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet från en liknande roll
  • Kunskap inom databasfrågor och HTML
  • Flytande kunskaper i engelska i tal såväl som skrift
Det är meriterande om du har:

* Erfarenhet av SalesForce plattform eller erfarenhet som systemansvarig för något annat IT-system

Övrig information
  • OBS - Skicka in din ansökan på engelska då rekryterande chef är engelsktalande
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Avdelning: Eftermarknad - Business Area Assembly Solutions
  • Placering: Huvudkontoret i Täby, precis utanför Stockholm
  • Kontaktuppgifter: Recruitment Consultant Elin Yeap, elin.yeap@academicwork.se och Recruitment Coordinator Malin Snårbacka, malin.snarbacka@academicwork.se
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

What does Mycronic do?
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Data & IT, Systemanalytiker
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mycronic är ett svenskt högteknologiskt företag med mer än 1000 engagerade kollegor som arbetar med utveckling, tillverkning och marknadsföring av deras högteknologiska produktionsutrustning. Mycronic erbjuder en chans att ta del av ett lönsamt och växande företag med en öppen företagskultur och kompetenta kollegor som delar sina erfarenheter med varandra. Genom en innovativ miljö som tar hänsyn till olika perspektiv, bakgrunder och expertis gör de tillsammans det omöjliga möjligt. Mycronics tre värderingar guidar, driver och tar företaget framåt - passion för affärer, passion för teknologi och passion för personer. Läs mer om Mycronic som företag och arbetsplats på deras hemsida.