Supporttekniker till Rektron!

Supporttekniker till Rektron!

Drivs du av kreativ problemlösning och att förstå kunders behov? Har du ett stort tech-intresse och vill dessutom få chansen att arbeta i en roll med tydlig utvecklingskurva? Då kan rollen som Supporttekniker till Rektron passa dig! Rektron söker en skicklig och engagerad Supporttekniker som brinner för att säkra en leverans med hög kvalitet. Stämmer dessa kvaliteter bra på dig? - Varmt välkommen med din ansökan!

Information om uppdraget

Vill du bli en del av Rektron?

Rektron är ett mjukvaruföretag som utvecklar system mot industrin för att visualisera tillverkningen och säkra kvaliteten i produkterna. Bland kunderna finns flera välrenommerade koncerner som tillverkar komponenter för fordonsmotorer och maskiner med höga krav på kvalitet. Med en kombination av egenutvecklade applikationer och utvalda system för analys och bearbetning av data bygger Rektron sin plattform i ett nära samarbete med kunderna. Utvecklingen spänner från att ta fram och förverkliga nya koncept i deras molnbaserade system till att tillsammans med kunder bygga skräddarsydda applikationer för att samla in och visualisera data. Företaget består av ett tiotal anställda och konsulter som arbetar med utveckling, implementering och support, försäljning och kundutveckling.

Som Supporttekniker kommer du att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt, framförallt med hantering av tekniska problem och frågor där kunden behöver hjälp och stöttning med. Du kommer att ta emot ärenden via systemet Zendesk och supportera kunderna bland annat över telefon och mail genom TeamViewer.

Du erbjuds
  • En upplärningsperiod där du får börja din tjänst inhouse där du får lära dig systemen, förstå Rektrons tjänster och produkter. Sedan kommer du successivt ta dig an kunder, för att inom ett par år få ansvar för större projekt och implementationer.
  • Utvecklingsmöjligheter att ta sig an en roll som exempelvis Delivery Manager eller Projektledare.
Arbetsuppgifter
  • Hjälpa och stötta kunder, med stöd av Rektrons erfarna tekniker och utvecklingsavdelning.
  • Hantera inkommande supportärenden och reda ut kundens behov eller problem.
  • Utföra tekniskt arbete via fjärranslutning eller på plats hos kunden.
  • Installera och konfigurera Rektrons applikationer och system.
  • Stötta utvecklingsavdelning vid specifikation, testning och dokumentation.
Vi söker dig som
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift med hänsyn till de kontaktytor du kommer att ha i rollen.
  • Har erfarenhet från en helpdeskroll, exempelvis ha arbetat i en 1st linesupport.
  • Är duktig på Microsoftmiljön: förstår behörigheter, administration, förstår både klient- och serversidan och har grundläggande nätverkskunskaper.
  • Innehar B-körkort.
Det är ett stort plus om du har:

* En eftergymnasial utbildning inom IT.

Som person är du:
  • Problemlösande.
  • Strukturerad.
  • Resultatinriktad.
  • Kommunikativ.
Övrig information
  • Start: Omgående, enligt överenskommelse.
  • Omfattning: Heltid, inledande provanställning om 6 månader.
  • Placering: Solna Strand, Stockholm.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Rektron. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs gärna mer om Rektron på deras hemsida.