Supporttekniker till KaVo Dental

Supporttekniker till KaVo Dental

Brinner du för att ge god service och har en teknisk förmåga? KaVo Dental som är ett av de största varumärkena globalt inom dentalbranschen söker nu efter en supporttekniker till deras kompetenta serviceteam i Stockholm. Vill du arbeta med ett premiumvarumärke i en ansvarstagande och självständig roll? Sök då tjänsten redan idag - urval sker löpande!

Information om uppdraget

Kavo är ett medicintekniskt företag som säljer, servar och installerar tandläkarutrustning/röntgenutrustning mot såväl privata som offentliga tandvårdskliniker i Sverige. KaVo erbjuder ett komplett sortiment av utvalda kvalitetsprodukter till hela praktiken och ingår i en global koncern och är ett av de största företaget inom dental utrustning. De är ca 45 anställda i Sverige vilket gör att man får stor insyn i bolaget i denna roll som supporttekniker.

Hos KaVo erbjuds du bland annat:
  • Friskvårdsbidrag
  • 25 semesterdagar
  • Företagshälsovård
  • Interna utbildningar
  • Ett rikskort som du kan använda för lunch
  • Egen pensionsplanering med ett förmånligt pensionsprogram
KaVo kan erbjuda både personlig och professionell utveckling, trevliga arbetskamrater och ett stabilt företag med en lång historia. De strävar efter att efterleva deras värderingar: engagemang, kundfokus och gemenskap.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker arbetar du med dagliga serviceärenden mot KaVos kunder inom tandvården, vilket innefattar service och installationer som gäller röntgenprodukter och mjukvara hos kunderna. Du arbetar med telefon, mail och övervakningssystem för att hantera serviceärendena. Ärenden är ofta av bred karaktär: teknisk support, felsökning, uppgraderingar, förebyggande underhåll och installationer. Du har din arbetsplats på kontoret men kan på sikt även behöva stötta deras kunder och tekniker på fältet vid behov.

De vanligaste arbetsuppgifterna är:
  • Kundsupport/IT-support via mail och telefon
  • Koppla upp sig remote och felsöka i kundens miljö för att lösa problemet
  • På sikt supporta interna tekniker som är ute på fältet
KaVo är stolta över att erbjuda tandvården utrustning med hög kvalitet och högklassig service, därför är deras servicetekniker väldigt viktiga för deras företag.

Vi söker dig som
  • Innehar ett B-körkort
  • Är flytande i tal och skrift i det svenska och engelska språket
  • Har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom IT, teknisk support eller liknande
  • Har en avslutad gymnasial, YH- eller akademisk utbildning med teknisk inriktning
För att både trivas och lyckas i rollen krävs det att du som person brinner för god service, är en hjälpsam lagspelare med en kommunikativ förmåga samt att du är lyhörd för att lösa kundens utmaningar. Du ska vidare vara strukturerad och nogrann då KaVo är ett medcintekniskt företag och det krävs att arbetet blir korrekt utfört. Du kommer arbeta mycket under eget ansvar och därför är det viktigt att du kan arbeta självständigt och flexibelt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Rotebro, Sollentuna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

KaVo Dental finns över hela världen med över 1 600 anställda. De är ett medicintekniskt företag som säljer, servar och installerar tandläkarutrustning/röntgenutrustning mot såväl privata som offentliga tandvårdskliniker i Sverige. KaVo ingår i en global koncern och är ett av de största företaget inom dental utrustning. Sverige är ett helägt dotterbolag med huvudkontor i Sollentuna, Stockholm.