Supporttekniker till Capio på deltid

Supporttekniker till Capio på deltid

Är du studerande och vill få foten in på Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag? För dig med brinnande intresse för service och problemlösning så erbjuder Capio dig ett långsiktigt uppdrag med start i januari vid sidan av dina studier. TIllsammans med det centrala teamet i Stockholm tillhandahåller du IT-support till de lokala enheterna runt om i hela Stockholm och får vara med på en förändringsresa mot en mer modern IT-miljö!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Capio Support en IT supporttekniker till deras lokala enheter här i Stockholmsregionen. De behöver utöka sitt Stockholmsteam vilka sitter i ett delat servicecenter med IT funktioner som har sitt huvudkontor i Göteborg. Här får du möjligheten att få foten in i en spännande bransch och för dig som har framtidsplaner att arbeta med IT inom vården är detta ett perfekt första steg. Du jobbar tillsammans i ett team, men kommer arbeta mycket in-house och on-site vilket ställer krav på att arbeta självständigt.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Capio Support. Uppdraget kommer att vara på deltid och sträcka sig tillsvidare. Du intoduceras genom att gå bredvid en av kollegorna i teamet, för att efter en tid börja arbeta mer självständigt.

Du erbjuds
  • Vara med och påverka under en förändringsresa mot en mer modern IT-miljö
  • Vara med och forma IT-processer för att digitalisera och förbättra vårdflöden
Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som IT supporttekniker kommer du att tillhandahålla onsite support på de lokala enheterna som Capio har i Stockholm. Detta sker i nära samarbete med Capio Supports drift- och supportsenhet i Göteborg, i syfte att upprätthålla en hög tillgänglighet och avhjälpa fel för användarna. Du kommer att agera supporttekniker avseende installation, support och felsökning av lokal IT utrustning som klienter, skrivare, scanners, telefoner och datautrustning.

Din främsta arbetsuppgift kommer vara:

* Tillhandahålla onsite på de lokala enheterna. Agera supporttekniker avseende installation, support och felsökning av lokal IT utrustning (klienter, skrivare, scanners, MTA, telefoner, datakommunikation etc.)

Tjänsten passar dig som söker ett långsiktigt uppdrag och som vill få insikt i vårdbranschen.

Vi söker dig som
  • Studerar någon form av IT-relaterad utbildning på minst 50 %
  • Har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare
  • Har kunskap om Windows 10
  • Har kunskap i Microsoft server
  • Talar och skriver svenska flytande samt har god förmåga i det Engelska språket språken förekommer i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har grundläggande kunskap i Microsoft Exchange samt förståelse för Cloud och Office 365.

Som person är du:
  • Samarbetsvillig
  • Problemlösande
  • Initiativtagande
ÖVRIG INFORMATION
  • Start: Januari
  • Omfattning: Deltidsuppdrag med arbetstider enligt överenskommelse med vår kund, anpassat efter studier.
  • Placering: Stockholm, Mariatorget
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Capio Supports önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Capio är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag. Genom deras sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler erbjuder de ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri. Capio Support AB är bildades hösten 2012, med huvudsakliga uppgift att producera it-kompentens internt, centralisera samt tillhandahålla Service desk. Deras målsättningar är hög kundnöjdhet, hög driftsäkerhet, service/snabbhet, tät samverkan med kunder och IT-personer samt kostnadseffektivitet.