Supporttekniker till Acon

Supporttekniker till Acon

Har du grundläggande teknisk kunskap inom hårdvara och mjukvara samt ett stort intresse av att lära dig mer? På Acon erbjuds du en varierande och bred roll där du får möjlighet att arbeta med spännande kunder tillsammans med hjälpsamma kollegor. Företaget präglas av en framåtanda och familjär stämning där beslutsvägarna är korta. Acon växer så det knakar - sök tjänsten och var med på deras resa!

Information om uppdraget

Acon är ett relativt ungt bolag som de senaste åren befunnit sig i en kraftig tillväxt, både sett till omsättning och antal anställda. De har majoriteten av sin personal i Västerbotten, men utökar nu sitt nuvarande team på två personer i Stockholm med en tredje medarbetare. Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Detta innebär bland annat att du inte arbetar utifrån krav på hur lång tid ett ärende får ta. Självklart arbetar du effektivt men det viktigaste är att kundens situation löser sig. Din uppgift är att se till att kunden är nöjd. Detta innebär att du löser kundens incidenter eller driver ärendet vidare för kundens räkning. Det finns rutiner och tydliga riktlinjer som stöd. Acon arbetar med stora kunder inom framförallt retailbranschen och du kommer arbeta ute hos dem cirka tre dagar i veckan, resterande tid är du på kontoret på Klarabergsgatan. Arbetstider innefattar dagtid med förtroendetid, där du tillsammans i samråd med teamet har möjlighet att anpassa tiderna.

Du erbjuds
  • Stora utvecklingsmöjligheter då Acon har ett stort fokus på att utveckla sina medarbetare
  • En välutarbetad onboarding för att bekanta dig med hela verksamheten, medarbetarnas roller, bolagets kunder och interna system. Första introduktionsveckan äger rum i Umeå
  • En möjlighet att arbeta i en platt organisation i tillväxt med god stämning medarbetarna emellan
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Svara på allmänna IT-frågor
  • Ta emot och hantera beställningar
  • Lösa akuta fel på PC eller MAC
  • Lösa akuta fel på skrivare, kassasystem, tablets mm
  • Eskalera ärenden vidare inom Acon
  • Arbeta med installation av hårdvara
  • Vara ute på plats hos kunderna cirka 3 dagar i veckan
Vi söker dig som
  • Har grundläggande teknisk kunskap inom hårdvara och mjukvara samt ett intresse för IT
  • Har kunskap i Microsofts standardprodukter, såsom Office-paketet
  • Har arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke sedan tidigare, såsom IT-support, kundservice, butik eller liknande
  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift då dessa språk används internt samt externt
  • Har en avklarad gymnasial utbildning
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av Apples produkter
  • Innehar körkort
Som person är du:
  • Ansvarstagande
  • Noggrann
  • Problemlösande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till förlängning alternativt överrekrytering
  • Placering: Klarabergsgatan, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Acons önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Acon är ett företag som växer för varje år som går och just nu är dem 46 anställda fördelat på kontor i Lycksele, Umeå och Stockholm. Acons kunder är allt från butikskedjor, klädmärken, bank, mjukvaruutvecklingsföretag och industrier. Deras kunder finns i huvudsak i Norden och Europa men även i andra delar av världen. Acon har varit med på VAs lista för Superföretag 3 år i rad och även varit nominerad till DI Gasell. Acons kärnvärden är: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.