Support- och drifttekniker till IT-företaget Proact

Support- och drifttekniker till IT-företaget Proact

Har du något eller några års erfarenhet av IT-support och söker ett arbete där du får vidareutveckla ditt intresse i ett av Europas ledande företag inom IT-infrastruktur, moln och hybridlösningar? Proact erbjuder dig den möjligheten! Vi söker dig som trivs med att ge service till andra, sprider energi och är orädd. Hos Proact ges du möjligheten att utvecklas både i din egen roll och inom organisationen. Låter detta som något för dig? Välkommen in med din ansökan idag då vi går igenom urvalet löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Proacts räkning två nya medarbetare till supportteamet i Stockholm, Kista. Du erbjuds en utvecklande roll i ett team om 13 kollegor med god sammanhållning och fokus på att ge den bästa servicen till företagets kunder, interna medarbetare och leverantörer. Hela supportenheten präglas av ett nära samarbete där alla hjälper varandra. Det är högt i tak och flera av medarbetarna har arbetat på Proact i flera år och har mycket kunskap att dela med sig av.

Proact ser supportenheten som en väg in i företaget och ett sätt att lära känna dess produkter, interna strukturer samt externa kontaktytor. Du erbjuds kontinuerlig utbildning i områden och produkter som du tycker är mest intressanta och efter att ha visat framfötterna i den här rollen finns möjlighet att gå vidare i andra roller inom organisationen och exempelvis bli IT-konsult.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Proacts önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Proact.

Arbetsuppgifter

Som support- och drifttekniker kommer du arbeta med att lösa tekniska problem för Proacts kunder. Proacts supportenhet i Stockholm är uppdelad på två tekniska nivåer. Du kommer att tillhöra nivå 2 som löser de mer komplexa ärendena. De flesta problemen kan du lösa över telefon, med fjärrstyrning eller mail, men vid vissa tillfällen kommer du även åka ut kunder och lösa problem på plats.

Du kommer till exempel att:
  • Göra felsökning. Det kan röra allt ifrån problem med backup och lagring till uppgraderingar, design på driftmiljöer och health check på system
  • Lösa kunders mer acancerade tekniska problem. Detta kan göras genom kund- och leverantörskontakt, fjärrstyrning, intern kontakt med lager, kontraktsavdelning, säljavdelning etc.
  • Ingå i ett driftteam som driftar och förvaltar Proacts och kunders miljöer. I tjänsten ingår därför beredskap var 5:e vecka
Vi söker dig som
  • Har en avklarad gymnasieutbildning, gärna inom IT, teknik eller liknande
  • Något eller några års erfarenhet av teknisk support
  • Har B-körkort
  • Har ett stort teknik och IT-intresse samt viljan att utvecklas inom området
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet
Det är meriterande om du:

* Har erfarenhet av storage eller backup

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt intresse för tjänsten. Vi ser därför att du i din ansökan skickar med ett personligt brev med en motivering till varför du söker tjänsten. Som person har du en god samarbetsförmåga samt trivs med att hjälpa kollegor och kunder med alla typer av problem som kan uppstå och du ställer upp när det behövs. Samtidigt är du en självgående problemlösare som tar stort ansvar för ditt arbete och ser till att kunden får den bästa servicen. Vi ser även att du tar dig an arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt och vågar testa nya lösningar samt ge dig in i områden där du tidigare saknar kunskap.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Kista, Stockholm
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Elin Yeap och Rekryteringskoordinator Malin Snårbacka
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Proacts önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och molntjänster. Genom att leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-lösningar och tjänster, hjälper de företag och myndigheter att minska risker och kostnader och samtidigt öka flexibilitet, produktivitet och effektivitet. Proact grundades 1994 och har sedan dess genomfört över 5000 framgångsrika projekt runt om i världen, har mer än 3500 kunder och hanterar för närvarande över 100 petabyte information i sitt moln. Företaget har över 850 medarbetare i 15 länder i Europa och Nordamerika, varav drygt 100 medarbetare arbetar på kontoret i Kista.