Supply chain- & inventory specialist till FLIR

Supply chain- & inventory specialist till FLIR

För dig som har erfarenhet inom supply chain och motiveras av möjligheten att under en period ta över ansvaret och utveckla en förståelse för hur leverantörskedjan fungerar med tredjepartslogistik finns nu möjligheten att söka tjänsten som vikarierande supply chain- & inventory specialist på spännande FLIR Systems. Sök tjänsten idag då vi söker någon med start omgående!

Information om uppdraget

FLIR Systems är världsledande inom sitt område och de växer som bolag. De arbetar med den senaste tekniken i de högteknologiska värmekamerorna som både utvecklas och produceras på bolaget. Efterfrågan av FLIRs värmekameror har ökat då de kan användas för att förhindra spridningen av Coronaviruset genom att deras produkter erbjuder lösningar för screening av förhöjd hudtemperatur hos människor. Vill du veta mer om FLIRS kameror och hur de förhindrar spridningen av Covid-19? Läs mer här.

Nu söker de en vikarierande supply chain- & inventory specialist med omgående start, fram till årsskiftet 21/22, som under perioden får ta ansvar för att säkerställa att flödet från FLIRs distributionslager: en 3PL i Nederländerna, flyter på enligt plan. Du kommer till en början få möjlighet att skugga nuvarande supply chain- & inventory specialist, för att från sommaren ta över huvudansvaret.

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd på Academic Work och arbeta som konsult hos FLIR Systems.

Du erbjuds
  • Meriterande erfarenhet där du får en bra förståelse för hur leverantörskedjan fungerar med tredjepartslogistik.
  • Möjligheten att utvecklas och växa på ett yrkesmässigt plan.
  • Trevlig arbetsmiljö i moderna lokaler och härlig stämning bland kollegorna.
  • En plats hos ett företag som är världsledande inom sitt fält.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

I den rollen som supply chain- & inventory specialist kommer du ha många internationella kontaktytor, både i Nederländerna och fabrikerna i Tallin, USA och Canada. Du kommer bland annat att:
  • Vara primär kontaktperson vad gäller frågor kopplat till leveranskedjan till relevanta parter, främst deras 3PL och intern försäljningsverksamhet. Detta innefattar att löpande informera om status kring lagret, tillgänglighet eller finnas tillgänglig vid frågor och problemlösning.
  • Löpande arbeta med leveranskedjans vardagliga uppgifter så att genom att exempelvis skapa inköpsordrar (även om de flesta hanteras med automatiska påfyllningsförfrågningar i SAP) och se till att inkommande och utgående leveranser går smidigt i deras europeiska tredjepartslogistik, till exempel genom att hantera distribution och följa upp eventuella leveransproblem och returer.
  • Vid tillfällen ansvara för lagerhantering såsom fysisk inventering och analys av lageravvikelser.
  • Vid tid utföra kontinuerliga förbättringar av de dagliga operativa uppgifterna och se till att processer kontinuerligt förbättras. Några exempel på detta kan vara att analysera och förbättra processer eller utgående/inkommande fel.
Vi söker dig som

Vi söker dig som:
  • Har minst 2 års erfarenhet inom supply chain.
  • Har tidigare erfarenhet inom SAP eller arbetat med liknande uppgifter i ett annat motsvarande program.
  • Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel.
  • Har en teknisk förståelse och intresse att arbeta med automatisering av leveranskedjan.
  • Är flytande i primärt det engelska, men likväl det svenska språket, i både tal som skrift.
Det är meriterande om du:
* Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant inriktning, exempelvis företagsekonomi, handel, industriell teknik, logistik eller motsvarande.

Som person är du:
  • Initiativtagande
  • Kommunikativ
  • Strukturerad
  • Ansvarstagande
Vi ser gärna att du är orädd på så vis att du att du vågar fatta egna beslut baserat på den kunskap du har. Du är dessutom positiv och ser problem som en rolig utmaning där du gör ditt bästa för att söka information för att lösa dessa. Slutligen är du öppen och tar gärna initiativ till aktiviteter som syftar till att driva- och förbättra arbetet.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, fram till årsskiftet 21/22
  • Placering: Täby/distans
Nuvarande supply chain- & inventory specialist sitter I Belgien. Vi ser det därför som möjligt att arbeta distans, men ser gärna att vissa besök på kontoret i Täby förekommer för att få en helhetsbild av hur det är att jobba på FLIR.
* Lön: Timbaserad månadslön
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och FLIRs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om FLIR här