Supply Chain Management Coordinator inom tech

Supply Chain Management Coordinator inom tech

Tycker du om att arbeta för att effektivisera inköpsprocessen och är nyfiken på teknikbranschen? Om du trivs i en snabbföränderlig miljö och gillar att ha många olika kontaktytor, kan det här vara rollen för dig. Skicka in din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker en Supply Chain Management (SCM) Coordinator till vår kund som är ett världsledande företag inom mobiltelefoni och hemelektronik. Som SCM-Coordinator ansvarar du för produktinköp från vår kunds fabriker till den nordiska marknaden.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig ett år. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Du kommer vara delaktig i inköpsprocessen och koordinering gentemot de nordiska länderna, huvudkontoret, fabriker och butiker. Detta innebär att ge bästa support och service till organisationen samtidigt som du agerar effektivt. Vidare kommer du få skapa rapporter och analyser, för att kunna förbättra och effektivisera processen.

Du kommer till exempel att:
  • Ansvara för att uppdatera forecast beroende på marknad och inköpssituation
  • Ansvara för inköp av produkter och säkerställa kvantiteten, tidsplan och pris
  • Ha kontinuerlig kontakt med huvudkontoret, fabriker och säljare för att lösa problematiska situationer som uppstår
  • Ge information om planerade inköp till säljavdelningen och innesäljarna
  • Analysera och skapa rapporter månadsvis och veckovis från säljavdelningen och sedan rapportera till huvudkontoret
Tjänsten passar dig som vill utvecklas på ett företag som är i framkanten av sin bransch och ständigt förändras.

Vi söker dig som
  • Universitetsutbildning inom företagsekonomi, handel, industriell teknik, logistik eller motsvarande
  • 1-3 år arbetserfarenhet av liknande roll inom inköp
  • Har erfarenhet av MS Office, särskilt Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av SAP

Som person är du kommunikativ och effektiv i ditt arbete. Du trivs i en föränderlig miljö och har för vana att hantera tidskänsliga deadlines. Du är serviceinriktad och ser möjligheter snarare än problem.

Övrig information
  • Start: 12 augusti
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Kista, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork