Supply Chain Coordinator till Novartis!

Supply Chain Coordinator till Novartis!

Novartis söker nu en Supply Chain Coordinator till deras nordiska team, där du kommer tillhöra det svenska kontoret i Kista! Har du en bakgrund inom ekonomi, logistik eller inköp? Intresseras du av en bred roll där du får använda din förmåga att se detaljer och lösningar? Då läser du rätt annons! Du erbjuds "choice with responsibility" där du själv kan påverka dina arbetstider och vart ifrån du utför ditt arbete, vilket är perfekt för dig som trivs i en roll med frihet under ansvar. Vi tillämpar löpande urval - välkommen med din ansökan idag!

Information om uppdraget

Novartis är ett multinationellt läkemedelsföretag som är mycket högt rankat inom den globala läkemedelsindustrin och finns i över 140 länder, med HQ i Schweiz. De utvecklar, tillverkar och marknadsför originalläkemedel, generiska läkemedel och biosimilarer. Företagskulturen beskrivs som internationell och familjär, och det svenska kontoret är placerat i Kista.

Det nordiska SCM-teamet består idag av 10 personer, med kontor i varje land. Varje lands team brukar träffas veckovis på kontoret men samarbetar mycket med varandra, där kontakten främst sker virtuellt blandat med kvartalsvisa träffar i något av de nordiska länderna. Detta ger möjlighet till ett flexibelt arbete efter en introduktion på plats, där du får förtroende att i samråd med teamet själv styra dina arbetstider och vart du befinner dig. I rollen som Supply Chain Coordinator kommer du arbeta operativt och ha en daglig kontakt med distributör, leverantörer och kollegor i andra avdelningar. Du kommer även att utvecklas genom att arbeta med projekt och S&OP-processer. Tjänsten är rätt för dig som är intresserad av att förstå helheten i logistikkedjan och som uppskattar att hitta lösningar vid eventuella störningar i systemen.

I rollen kommer du rapportera till sverigechefen.

Denna tjänst förutsätter att du kan börja under juni månad och kan arbeta under huvuddelen av sommarmånaderna. Möjlighet till semester ges under augusti/början av september.

Du erbjuds
  • En gedigen introduktion av seniora kollegor, samt instruktioner för de mer avancerade rutinerna/arbetsuppgifterna.
  • En roll som ger dig meriterande erfarenhet inom Supply Chain där du får arbeta med varierande arbetsuppgifter i en händelserik bransch.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Lägga inköpsordrar, övervaka lagernivåer och inkommande leveranser, säkerställa att systemen stämmer överens samt analysera avvikelser och trender.
  • Ansvara för att aktuella regler och ramverk efterlevs.
  • Fakturering och kontaktperson till distributör.
  • Fungera som stöd för ansvarig chef för Supply Chain i projekt och S&OP processer.
Vi söker dig som
  • Har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller ingenjör med inriktning inom logistik, management, supply chain eller inköp.
  • Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet, där du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare.
  • Har mycket god datavana inom Excel.
  • Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande:
  • Om du har arbetat med SAP och/eller annat ERP-system.
  • Om du tidigare har arbetat inom läkemedelsbranschen på något sätt.
Som person är du:
  • Noggrann
  • Ansvarstagande
  • Självgående
  • Samarbetsvillig
Övrig information
  • Start: Omgående.
  • Omfattning: Konsultuppdrag på heltid, för att täcka upp för ett föräldravikariat, minst 1 år.
  • Arbetstider: Mån-fre, 38,45h/vecka. Möjlighet till flexibla arbetstider.
  • Placering: Kista, med möjlighet till flexibelt arbete efter introduktion på plats.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se