Superuser i Dynamics365? Se hit!

Superuser i Dynamics365? Se hit!

Ett av Stockholms snabbast växande IT-bolag som 2019 blev nominerade till årets entreprenör av EY, söker nu ytterligare en kollega till deras team. På kontoret erbjuds du eget gym, TV-/ spelrum, shuffleboard, en ung och grym stämning med högt i tak. Norteam strävar konstant efter att ligga i framkant och arbetar därför med de senaste teknikerna. Är du rätt person har du möjligheten att erbjudas kompetensutveckling och skräddarsydd utbildning för att vidareutveckla din kompetens inom Dynamics365!

Information om uppdraget

Norteam är idag ett av Stockholms snabbast växande IT-bolag och blev 2019 nominerade som årets entreprenör av EY. De är i dagsläget ca 17 personer på kontoret i Bromma, där de har allt från ett eget gym och TV-/ spelrum till deras egna shuffleboard. De har både kul tillsammans och jobbar hårt för att vara up to date, där de arbetar med de senaste teknikerna för att följa med den digitala utvecklingen. Här får du möjligheten utifrån ett tekniskt perspektiv bidra till ett nytt affärsområde på ett bolag med högt i tak och korta beslutsvägar.

Du erbjuds
  • Möjligheten till kompetensutveckling i form av utbildning för att vidareutvecklas och bli expert på support i Dynamics365
  • Goda utvecklingsmöjligheter där du kommer kunna styra din utveckling efter vad du vill göra framåt så du hela tiden plockar nya erfarenheter
  • Att arbeta på ett bolag som hela tiden strävar efter att ligga i framkant och arbetar därför med den senaste tekniken
  • En trygg och långsiktig anställning på ett bolag som har god ekonomi och stora planer på att expandera ytterligare de närmsta åren, detta är bara början på deras framgångssaga
Arbetsuppgifter

Som Superuser i Dynamics365 kommer du att bygga upp ett nytt affärsområde och supportera Norteams kunder med frekventa problem som kan uppstå i systemet. Du kommer att
  • Supportera en av Norteams större kunder på 50% där du kommer ta emot inkommande ärenden i kundens ärendehanteringssystem
  • Sköta användarsupport i Dynamics 365 där du kommer att arbeta med Sales and Business central modulen
  • Ta emot inkommande ärenden i både deras kunds och deras interna ärendesystem
  • Supportera och komma med effektiva lösningar på inkommande ärenden från deras kunder
Vi söker dig som
  • Är en superuser av Dynamics365 och har supporterat kollegor, kunder och/ eller andra i din omgivning i systemet
  • Har en eftergymnasial utbildning inom affärssystem där du praktiserat inom Dynamics 365 alternativt minst ett års arbetslivserfarenhet av 2nd line support med stort intresse för att lära Dynamics365
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då all kommunikation sker på båda språken
Det är meriterande

* Om du har arbetat med modulen Sales and Business central

Som person är du
  • Strukturerad
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
  • Självgående
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse med fördel omgående
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Placering: Bromma, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Norteam levererar molnbaserad IT, telefoni/ video & print som tjänst. De jobbar i team där deras kunder får en dedikerad teknisk kontakt som tillsammans med säljare och deras Online Support säkerställer kvalité och närvaro i deras leveranser. De har en stabil kurva och tillväxt överlag där de gjorde, trots pandemi, deras bästa år någonsin 2020.