Studerande Office Assistant

Studerande Office Assistant

"Skarpa hjärnor med varma hjärtan - så beskrivs Briab som erbjuder tjänster och produkter inom riskhantering. Nu har du möjligheten att arbeta hos dem som Office Assistant. En flexibel och serviceinriktad roll där du i samråd bokar in tre arbetspass om totalt 9 timmar per vecka. Sök redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!

Information om uppdraget

"Hos oss erbjuds du ett långsiktigt och flexibelt deltidsjobb. Som Office Assistant kommer du vara mycket uppskattad på hela kontoret - ett kontor som kännetecknas av en varm och välkomnande kultur där vi är jordnära". Så beskriver Anna, din framtida chef och kollega, rollen på Briab.

På kontoret utgår 60 kollegor och där ett tiotal fortsatt utgår från kontoret. Du kommer i rollen arbetande stöttande till alla och se till att allt fungerar och finns på plats på kontoret. Du kommer under din första tid på Briab får en introduktion av nuvarande Office Assistant för att få rätt förutsättningar. När du blivit varm i kläderna förväntas du vara en första kontaktperson för kollegorna samt ta ansvar för att driften på kontoret. Att vara lösningsfokuserad, kunna ta egna initiativ och ansvar är därför viktiga personliga egenskaper.

Det har varit ett framgångsrikt upplägg att arbeta 3 timmar pass för- eller eftermiddag i samråd med Anna under måndagar, onsdagar och fredagar. Flexibilitet från båda hållen finns vid exempelvis intensiva perioder i skolan eller behov av en punktinsats.

Du erbjuds
  • Ett flexibelt deltidsjobb vid sidan av studierna
  • En varierad roll där du får möjlighet att ta initiativ och egna beslut
  • Att bli del av ett företag med varm och välkomnande kultur
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som Office Assistant är du en central del i att medarbetarna på Briab trivs, då ditt fokus är att leverera bästa möjliga service. Detta gör du genom att:
  • Hantera inkommande ärenden i Briabs ärendehanteringssystem där Briabs medarbetare anger vad de behöver hjälp med
  • Beställa mat, fika och kontorsmaterial
  • Hantera samarbeten med leverantörer inom städ och office
  • Kontrollera fakturor från leverantörer
  • Se till att kontoret är rent och prydligt - samt bidra med en härlig stämning på kontoret
Vi söker dig som
  • Är student på minst 50% på en eftergymnasial utbildning med minst 2 år kvar av studierna
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av administration, vi ser gärna erfarenhet av ärendehantering, service och god systemvara
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Som person är du
  • Serviceinriktad
  • Flexibel med en god personlig mognad
  • Självgående och initiativtagande
Övrig information
  • Start: Maj
  • Omfattning: Schemat planeras flexibelt med hänsyn till dina studier. Du kommer jobba 3 pass i veckan (för - eller eftermiddagar) där varje pass är 3 timmar. Utgångspunkten är måndagar, onsdagar och fredagar
  • Placering: Magnus Ladulåsgatan, Stockholm södra
  • Sommar: Under högsommaren i juli har kontoret stängt
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Kontorschef
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs gärna mer om Briab på deras hemsida och se hur de själva introducerar sig i videon nedan