Store Managers till Digitalakademin turné 2020 - vill du vara med och digitalisera Sverige?

Store Managers till Digitalakademin turné 2020 - vill du vara med och digitalisera Sverige?

Vi söker nu två Store Managers för Googles räkning till vårens turné av Digitalakademin 2020. Brinner du för att ge god service och att möta nya människor? Har du ett öga för att organisera ditt arbete och göra det lilla extra för varje besökare? Då är det dig vi söker till ett kortare uppdrag, där du får vara med och bidra till människors lärande inom Digital kommunikation!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Googles räkning två stycken Store Managers på heltid till en roll inom ramen för Digitalakademins utbildningsprogram. Digitalakademin är ett initiativ grundat av Google som erbjuder kostnadsfria utbildningar i digital kommunikation, både online och offline via diverse utbildningstillfällen.

I rollen som Store Manager kommer du att åka i en turnébuss som åker till 5 svenska universitetsstäder under våren 2020, där städerna Uppsala, Umeå, Stockholm, Karlstad, Linköping och Västerås kommer att besökas. Turnén kommer att vara 4-5 dagar i varje stad där våra Digitala Coacher kommer att hålla utbildningar i digital marknadsföring i den portabla utbildningslokalen. Du kommer i rollen som Store Manager att ansvara för servicen runt omkring utbildningarna gentemot Digitalakademins besökare. Detta genom att vara behjälplig att svara på frågor, guida besökare, förbereda lokalerna och kaffe med mera.

Detta är ett konsultuppdrag på deltid som kommer att pågå i uppskattningsvis 1 månaden mellan 30 mars - 28 april. Du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult för Google och Digitalakademins utbildningsprogram.

Arbetsuppgifter

Som Store Manager kommer du framförallt vara ansvarig för att välkomna alla gäster under Digitalakademins turnén. Ditt värdskap går framförallt ut på att få gästen att trivas och känna sig sedd och nöjd när den går därifrån. Förutom det så förväntas du även kunna berätta om Digitalakademin och alla kurser vi erbjuder, säkerställa att lokalen alltid är fräsch och att det finns kaffe, te och vatten. Du kommer också administrera utbildningarna i det eventprogram vi använder, pricka av besökare samt skicka tack- och påminnelsemail. Du kommer också vara behjälplig med att ställa i ordning samt packa ihop lokalen vid ankomst och avfärd.

Vi söker dig som
  • Du har en stark känsla för service och hur man bemöter olika sorters människor
  • Du har viss erfarenhet av att jobba administrativt
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Har ett stort intresse för IT och Digital Kommuniaktion
Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från tidigare arbetslivserfarenhet.

Som person är du..
  • Kommuniaktiv och har en god samarbetsförmåga
  • Initiativtagande och lösningsorienterad
  • Prestigelös och självgående
Digitalakademins medarbetare är glada och sociala! Det är även du. För att bli en del av denna unika satsning ser vi att du är en kommunikativ och social person som trivs i kontakt med människor. Du är precis som de personer du kommer att arbeta med, entusiastisk i att lära människor mer om digital kommunikation.

Övrig information
  • Start: 30 mars - 28 april, introduktion innan start.
  • Omfattning: Bussturnén pågår ca 4-5 dagar. Övernattningar ingår i bussturnén.
  • Arbetsplats: Runt om i Sverige
  • Ersättning: Ersättning kommer att utbetalas och individuell lönesättning kommer att tillämpas.
  • Att ansöka: Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
  • Vid frågor: specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [ste01@academicwork.se@academicwork.se]
(mailto:ste01@academicwork.se@academicwork.se) under kontorstid. Skriv Digital Coach Digitalakademin i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan och vår rekryteringsprocess hör gärna av dig i kundchatten på vår hemsida!

Skydd för den personliga integriteten

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se