Storbank söker studerande finsktalande kundtjänstmedarbetare

Storbank söker studerande finsktalande kundtjänstmedarbetare

Är du en finsktalande student och brinner för att ge utmärkt service och har tidigare arbetat i en roll med kundbemötande? Trivs du bra med att arbeta i en rådgivande roll och har kundtjänstvana? Då kan denna tjänst som vara precis det du letar efter! Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med ett löpande urval så sök så snart som möjligt.

Information om uppdraget

Inom kundservice hanterar banken nära 1,5 miljoner kundinteraktioner per år, främst via telefon och mail. I varje interaktion med kunder strävar de efter att göra skillnad, och av den anledningen är deras viktigaste mål att leverera service i världsklass.

Academic Work söker på bankens räkning en finsktalande kundservicemedarbetare på deltid som ska förstärka den avdelningen som hanterar avtal och företagssupport av betalkort. Denna funktion av banken är representerad i alla nordiska länder och kundservice för den svenska, finska och norska marknaden bedrivs från Arenastaden i Solna. Avdelningen genomgår en digitaliseringsresa där bankens kundinteraktioner flyttas till digitala kanaler, och du som medarbetare har en viktig roll i att bidra till den omställningen.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Uppdragets omfattning är minst 11 timmar per vecka, med fördel 1,5 dag i veckan, som är flexibela utifrån dina studier.

Bakgrundskontroll
  • För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att fylla i den blankett som du finner här och skicka till registerutdrag@polisen.se eller med post till Rikspolisstyrelsen, Box 757, 981 27 Kiruna. Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
  • Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.
  • En sekretessbilaga för banken signeras i samband med anställningsavtalet
Arbetsuppgifter

* Kundsupport via mail och telefon. Mer specifikt kommer du att hjälpa kunder med frågor som rör bland annat fakturor, transaktioner, reklamationer, krediter, räntor samt guida dem i bankens olika digitala kanaler med målet att alltid ge bästa tänkbara service. Merparten av kunderna kommer vara från Finland men även inom Norden.

För att lyckas i rollen är det viktigt att hålla en jämn och hög servicenivå samt ha god förmåga att skapa struktur då det periodvis kan vara högt tempo.

Vi söker dig som
  • Är student på minst 50% vid universitet eller högskola i minst ett år kvar
  • Du har tidigare arbetslivserfarenhet från en supportfunktion där du arbetat med kundkontakt via telefon och mail. Du känner dig trygg i kundkontakten brinner för att ge god service med ett professionellt bemötande och affärsfokus. Merparten av kunderna kommer vara från Finland men även inom Norden.
  • Kundkontakterna sker främst finska, men även svenska och engelska och det därför är det viktigt att du är bekväm med att uttrycka dig på dessa språk i tal och skrift
  • Utöver detta lägger vi stor vikt att du förstår och har ett intresse för det digitala och tekniska då du i ditt arbete kommer hantera ett flertal IT-system samt kommer att arbeta mycket med att guida bankens kunder i deras digitala tjänster.
Meriterande krav
  • Talar fler nordiska språk
  • Tidigare erfarenhet av arbete i en större organisation.
Som person är du
  • Serviceinriktad och flexibel
  • Ansvarstagande och problemlösande
  • Initiativtagande
Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor. Då man i rollen arbetar med en stor bredd av produkter inom en föränderlig bransch är det viktigt att du trivs med att ständigt lära dig nya saker och kan driva din egen kompetensutveckling. Vidare ser du problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Deltid, minst 11 timmar i veckan
  • Placering: Arenastaden, Solna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se