Speciality Leasing manager sökes till bolaget bakom Mall of Scandinavia och Täby Centrum

Speciality Leasing manager sökes till bolaget bakom Mall of Scandinavia och Täby Centrum

Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Solna Centrum och Nacka Forum är köpcentrum som det Europaledande fastighetsbolaget Unibail-Rodamco-Westfield äger i Sverige. Bolaget har sitt huvudkontor i Paris och är specialiserade på utveckling och förvaltning av de främsta fastigheterna inom detaljhandeln. De lägger stort fokus på utbud av återförsäljare i framkant, enastående service, unik design, inspirerande event och vass digital marknadsföring. Just nu söker URW en självgående kollega till deras team inom Speciality Leasing med omgående start. Har du ett skarpt affärssinne och en professionell framtoning kan det bli du som får chansen att arbeta med uthyrning av ytor och etablering av nya företag i de prestigefyllda centren. Skicka in din ansökan omgående då vi förväntar oss många ansökningar och intervjuar löpande.

Information om uppdraget

Academic Work söker en Speciality Leasing Manager till Unibail-Rodamco-Westfield i Stockholm. Du kommer främst att arbeta gentemot Mall och Scandinavia och Täby Centrum, och tillsammans med en kollega att ansvara för uthyrning av de ytor som finns utöver själva butiksytorna. Det kan handla om tillfälliga kampanjer där ett företag vill marknadsföra sig eller bedriva försäljning, men inte behöver eller har möjlighet att hyra en hel butikslokal. Exempelvis hade Tesla en pop up-store i Täby Centrum under en period och Ben&Jerrys en glassbil i Mall of Scandinavia.

Du jobbar kontorstider och arbetar flexibelt med utgångspunkt från URWs center. Upplärning kommer du att få utav en kollega.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Unibail-Rodamco-Westfield. Uppdraget är på konsultbasis och kommer att vara på heltid till våren.

Arbetsuppgifter

Som Speciality Leasing manager kommer du att arbeta i en kommunikativ och strategisk roll, business2business. Många företag och varumärken hör av sig till URW med en önskan om att hyra yta, och det ligger på ditt bord att dels ta upp kontakten med dessa samt söka efter andra potentiella kunder. Du gör en behovsanalys, där du bland annat undersöker vilket centrum och vilken placering varumärket kan passa, och skickar därefter ett affärsförslag till vederbörande.
När ni kommit överens om en grundprincip skickar kund över sitt koncept där de presenterar hur de vill presentera sig; exempelvis hur de vill placera sin monter/podium, vilka produkter som ska vara på display och hur de planerar att placera personal.
När och om projektet godkänns upprättas avtal som ska skrivas på och administreras.

Ovanstående är ett exempel på hur en förhandlingsprocess kan se ut i stora drag för att du ska få en mer konkret inblick i arbetet. Det handlar således både om kommunikation, försäljning, strategiska förhandlingar och administration.

Du samarbetar med ytterligare en Speciality Leasing manager samt med centrumteamen. Du har alltså tillgång till ett team gällande exempelvis tekniska aspekter av ett projekt eller input gällande kvalitet och utseendemässiga frågor.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har en bakgrund inom försäljning och/eller uthyrning och således har arbetat med längre försäljningsprocesser. Detta då vi söker dig som snabbt kan komma in i rollen tack vare en grundförståelse för förhandlingar och avtalsarbete.

Det är vidare ett krav att du

Har goda kunskaper i svenska och engelska då det dagliga arbetet kommer att bedrivas på dessa språk

Har goda kunskaper i Officepaketet, och med enkelhet tar till dig nya datorsystem

Det är meriterande om du

Via arbetslivserfarenhet har en förståelse för kommersiella verksamheter/fastigheter

Har relevant utbildningsbakgrund redogör gärna för detta i din ansökan

Har körkort

Som person har du ett framträdande sinne för affärer och motiveras av att arbeta efter KPIer. Du är strategisk exempelvis i den mån att du dels kan identifiera marknaden och efterfrågan hos kunder, men också montrarnas utseende och kvalitet i fokus målet ska vara att ta in varumärken i framkant. Det är även otroligt viktigt att du har en god administrativ ådra och starkt ansvarstänk då ekonomisk uppföljning, avtalshantering och dokumentation är lika viktiga som att dra in kontrakt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, kontorstider med viss flex
  • Placering: Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Unibail-Rodamco-Westfields önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork