Sortiment- och inköpsassistent till ApoEx

Sortiment- och inköpsassistent till ApoEx

Har du nyligen avslutat din utbildning inom inköp eller arbetat något år efter utbildningen och vill kickstarta din karriär hos ett ungt och entreprenörsdrivet företag i tillväxtfas? ApoEx är ett företag med stora ambitioner för framtiden och de har ett öppet klimat, högt i tak och goda möjligheter till att påverka din egen såväl som företagets utveckling framåt. ApoEx söker nu en sortiment- och inköpsassistent inom affärsområdet partihandel. Välkommen med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

ApoEx erbjuder läkemedelsförsörjning och angränsande tjänster för både offentliga och privata vårdgivare. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. ApoEx erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du ges frihet under stort ansvar redan från första dagen. Företagsklimatet präglas av en hjälpsam kultur där man samarbetar, stöttar och coachar varandra.

Du kommer att tillhöra avdelningen för B2B & Market som i dagsläget består av ca 15 medarbetare där du kommer tillhöra teamet som arbetar med ApoEx partihandel (Market) samt strategiska inköp. Inom detta teamet kommer du stötta kategoriansvariga med analyser och uppföljning. Det kan exempelvis innebära allt från administrativ inköpsuppföljning till uppföljning av genomförda upphandlingar samt stöttning i dessa.

Du erbjuds:
  • En ansvarsfull och stöttande roll i ett ungt, entreprenörsdrivet och växande bolag
  • Möjligheten att lära dig allt om inköp av erfarna, kompetenta och stöttande kollegor samt mycket goda utvecklingsmöjligheter inom ApoEx
  • En trygg anställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension, flexibla arbetstider och en arbetsplats där engagemang och driv värderas högt!
Arbetsuppgifter

Du kommer ha en varierad roll med fokus på inköpsrelaterade frågor inom området för partihandeln och det strategiska inköpsarbetet. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel:
  • Administrativ inköpsuppföljning
  • Löpande analyser av genomförda upphandlingar
  • Koordinering mellan huvudkontoret och de olika driftenheterna
  • Lönsamhetsanalyser
  • Orderläggning
  • Stötta kategoriansvariga i övriga frågor inom området
Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller annat relevant område
  • Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och känner dig bekväm i att arbeta i flera olika system
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift
  • Det är meriterande om du har erfarenhet från inköpsrelaterat arbete
Som person är du:
  • Strukturerad
  • Ansvarstagande
  • Uthållig
  • Flexibel
Övrig information
  • Start: Omgående/Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med sex månaders inledande provanställning
  • Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd hos ApoEx och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. ApoEx AB har på sju år vuxit till 4,5 miljarder i omsättning. Vi fokuserar på varuförsörjning till privat och offentlig vård. ApoEx har framförallt vunnit kunder och uppdrag genom ny, effektiv, logistik och egenutvecklade IT-lösningar. ApoEx IT-lösningar används både internt, för att skapa effektivitet, och externt, för att underlätta för kunder och erbjuda nytänkande lösningar. Idag är vi cirka 300 medarbetare. Vill du utvecklas med oss? Läs mer om ApoEx på deras hemsida!