Skapa en kundupplevelse i världsklass - Bli Head of Customer Success på Aloud

Skapa en kundupplevelse i världsklass - Bli Head of Customer Success på Aloud

Vi befinner oss i Alouds imponerande showroom på Östermalm. Här golvas vi inte enbart av den senaste designen av integrerad teknik i hemmet utan även av ett kreativt driv, en stark ambition om tillväxt och samtidigt en familjär och prestigelös atmosfär. Färger, material och känslan för design gör att vi vill flytta in - vill inte du också kika in i denna uppvisning av vad ett intelligent hem kan innebära? Det tror vi! Nu söker Aloud en ny Head of Customer Success som ska ta företaget till nya höjder. Läs vidare i annonsen och sök rollen idag!

Information om uppdraget

Aloud skapar användarvänliga bekvämligheter utifrån högteknologiska lösningar. Med sin unika tjänst i det översta high end-segmentet skapar Aloud skräddarsydda lösningar för intelligenta hem där teknik möter design på ett stilrent och diskret sätt.

Aloud befinner sig i en spännande tillväxtresa och söker nu en Head of Customer Success som ska utveckla service- och supportupplevelsen och se till att den håller absolut högsta klass. För att kunna skapa en kundupplevelse utöver det vanliga behövs rätt erfarenhet, servicekänsla, prestigelöshet och såväl en strategisk som operativ sida. Aloud är idag 22 personer och du kommer att axla en roll som inledningsvis handlar om att sätta visioner, rutiner, struktur och att jobba hands on för att sedan bygga ditt team och växa. Kontoret och showroomet ligger på Birger Jarlsgatan och att gå igenom portarna där är en praktfull upplevelse i sig. Följ med in!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du blir anställd på Aloud.

Du erbjuds
  • Frihet under ansvar i ett växande bolag och möjligheten att bygga ett supportteam
  • Fast lön
  • Bra förmåner
Arbetsuppgifter

Som Head of Customer Success på Aloud är du företagets mastermind över kundens upplevelse efter projektavslut. Du kliver in i en roll där du förväntas ta ett stort operativt ansvar inledningsvis för att sedan bygga ditt team, leda personal, effektivisera/förbättra och få en mer strategisk prägel på arbetet allteftersom. Du blir också en del av Alouds ledningsgrupp och på så sätt en av de viktigaste spelarna för bolagets framgång på ett högre plan.
Du kommer till exempel att:
  • Successivt bygga upp en Customer support-avdelning, rekrytera in personal samt styra och leda dem
  • Skapa visioner för vad Alouds support står för och levererar men också skapa handfasta rutiner, implementera systemstöd, samt skapa arbetssätt och struktur för arbetet i supporten
  • Vara ansvarig för en stor del av det operativa arbetet i supporten med att ta emot telefonsamtal, mail och sms - i synnerhet i början
  • Arbeta operativt och strategiskt med att vidga affären genom exempelvis merförsäljning och ta fram nya förslag på tänkbara avtal- och abonnemangslösningar etc.
  • Skapa starka och förtroendeingivande relationer med kunderna vilket också innebär att proaktivt höra sig för kring kundnöjdhet samt åka ut och träffa kunden i deras hemmiljö och kontrollera att produkterna fungerar bra
Det här är en roll som passar dig som vill komma in på ett bolag med stora ambitioner att växa - mycket med hjälp av dig! Du får ta dig an ett relativt odukat bord och forma din roll med både frihet och ansvar. I och med att Aloud tillhandahåller tekniska lösningar ser vi gärna att du har ett intresse av det.

Vi söker dig som
  • Har 2-5 års tidigare arbetslivserfarenhet av en kundfokuserad och relationsskapande serviceroll så som butikschef, kundserviceansvarig eller inom avancerad kundsupport
  • Har kunskap om eller intresse för tekniska lösningar och villig att lära dig mer
  • Talar och skriver såväl svenska som engelska på hög nivå
  • Kombinerar förmågan att strukturera och analysera med att vara en riktig doer som får arbetet gjort
Det är meriterande om du
  • Har varit i en ledande befattning tidigare
  • Talar franska eller spanska på god nivå
  • Har B-körkort
Som person är du:

Orädd, strukturerad, flexibel, problemlösande och ansvarstagande

Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Alouds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Aloud startade sin verksamhet i början av 2000-talet och arbetar med att designa och installera exklusiva integrerade system baserat på sina kunders behov och livsstil och som är i harmoni med inredning, arkitektur och miljö. Aloud arbetar främst med uppdrag i privata villor, lägenheter och fritidshus i Norden och Europa.