Dörrarna öppnas, en person med fundersam blick spanar mot receptionen och verkar leta efter någon/något. Din erfarenhet säger att personen behöver vägledas, och du vet exakt hur du ska bemöta personen för att få denne att känna sig både välkommen och i rätt riktning. Känner du igen dig i situationen och framför allt - Har du det som krävs för att både leverera och upprätthålla förstklassig service till både interna och externa parter? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som receptionist hos vår uppdragsgivare KONE.
Information om uppdragetKONE är ett globalt bolag som flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine. KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappor och sitter i ljusa och fräscha lokaler på det skandinaviska huvudkontoret vid Kista Galleria. Hit tar du dig enkelt både kollektivt och med bil.
Du erbjuds- Frihet under ansvar för att säkerställa att kontoret är välkomnande
- En arbetsplats med högt i tak och innovativt tänkande
- Ett stort härligt Kundservice team i organisationen i Kista
- En dedikerad konsultchef under hela din anställningsperiod
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ArbetsuppgifterI rollen som receptionist hos Kone har du ansvar för att ge service till både kollegor på plats, men även besökare och leverantörer till kontoret. Dina arbetsuppgifter är många och det är ofta upp till dig själv att kunna avgöra när vad och vilket behöver genomföras.
Du kommer bland annat att:
- Ta emot besökare
- Hålla konferensrum, recepetion och lounge "rent & snyggt"
- Vara behjälplig för medarbetare och svara på frågor
- Hantera post & hålla postfacken uppdaterade med rätt namn
- Hantera och utfärda p-tillstånd
- Genomföra resebokningar
- Ansvara för kontorsmailen
- Vara kontaktperson för övrig Office Management (städ, leverans, blombud m.m.)
- Annan administration som hjälper kollegorna i teamet
- Var behjälplig i kundservice vid toppar
Vi söker dig som
- Har några års erfarenhet av en liknande roll som receptionist, inom kundservice, kontorsansvarig eller liknande
- Talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska, då det används i det dagliga arbetet
- Har datavana och kunskap i officepaketet
- Är erfarenhet av både telefon och mail som arbetsredskap
Som person gillar du att ge service i allt du gör och ha många bollar i luften samtidigt. Du hittar alltid saker att förbättra och söker därför upp dina arbetsuppgifter. Du är social, nyfiken och gillar att skapa relationer med människor. Service kommer naturligt och du är:
- Strukturerad
- Initiativtagande
- Självgående
Övrig information
- Start: Augusti, enligt överenskommelse
- Omfattning: Inledningsvis 6 månader med förlängning efter årsskiftet 2022 såvida alla parter är nöjda
- Placering: Kista
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.