Serviceinriktad Junior Office Manager för långsiktigt uppdrag!

Serviceinriktad Junior Office Manager för långsiktigt uppdrag!

Som office manager hos vår kund kommer du att ha en central roll för företagets medarbetare och kunder och skapa ett gott första intryck, men också långvariga relationer! Vi söker dig som tycker om att jobba med människor, service, administration och ha många bollar i luften! Om du dessutom är tillgänglig för jobb omgående - sök hit. Vi jobbar med löpande rekrytering så sör redan idag.

Information om uppdraget

Vår kund är ett management konsultbolag och söker vi nu deras nästa kontorsstjärna. Vi letar efter dig som trivs med att hålla i trådarna, ser till att tillvaron på kontoret flyter på bra och som är med och skapar en plats där deras medarbetare inspireras. Det är en viktig roll på en dynamisk och händelserik arbetsplats. Som Office & Culture Manager på Lynxeye har du ansvaret för driften av kontoret, arbetar brett med service och ansvarar för utvecklings- och förbättringsarbete på kontoret. Office & Culture Manager passar dig som trivs i en flexibel och varierande roll där du har förmågan att se vad som behöver göras och gillar att ta egna initiativ med hög servicekänsla. Rollen kommer att utvecklas över tid och för rätt person har du stor möjlighet att påverka och vara delaktiga i skapandet av rollen och din egna utveckling.

Du erbjuds
  • Möjligheten att vara en del av ett spännande och växande företag
  • Brett kontaktnät och roliga och varierande arbetsuppfifter
  • Ett arbete där du växer på både det personliga och professionella planet
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i Lynxeyes supportfunktion som idag består av 4 kollegor och du rapporterar till vår HR-chef. Dina dagar kommer att se olika ut men du kommer till exempel att:

Du kommer att vara första kontaktperson på kontoret och den som tar emot besökare, kunder, leveranser och du ser till att alla besökare blir professionellt bemötta och med härlig energi.
Du hanterar inkommande post och leverantörsfakturor.
Du kommer att vara delaktig i att organisera både större event såsom frukostseminarier, konferenser och även mindre aktiviteter på kontoret.
En stor del av ditt arbete handlar om att skapa trivsel och energi på kontoret, vara tillgänglig för dina kollegor och hjälpa till att introducera nya medarbetare.
Du ansvarar för majoriteten av inköp och beställningar till kontoret exempelvis lunchbeställningar, frukostar och kontorsutrustning.
Hantera felanmälan, kontakt med städbolag och fastighetsägare
Ansvara för de allmänna utrymmena och se till att allt är rent och snyggt
Du kommer att ha dagliga inspel med administrativa arbetsuppgifter som exempelvis att följa upp felanmälan för IT, on- och off-boarding, spontanansökningar, uppföljning av tidsrapportering, skanna och kontera fakturor och mötesrumsbokningar.

Vi söker dig som

För att vara rätt person för rollen behöver du ha ett eget driv, en stor portion av glädje i ditt arbete och du brinner för att ge bra och energifylld service. Vi tror att du har tidigare erfarenhet som exempelvis koordinator, assistent eller receptionist. Du är ett energiknippe som gärna tänker utanför ramarna kring förbättringsområden och aktiviteter som bidrar till att stärka vår kultur och atmosfär på kontoret. Stor del av vår kommunikation sker på engelska det är därför viktigt för oss att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Du känner dig trygg i en miljö där tempot är högt, dynamiskt, innovativt och prestationsdrivet samtidigt som du är balanserad och kan behålla lugnet även i pressade situationer.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se