Servicedesk Agent/On-site support till Dataductus

Servicedesk Agent/On-site support till Dataductus

Vill du vara med och forma leveransen av IT-support tillsammans med ett härligt team under uppbyggnad och tillväxt? Brinner du för att lösa problem, ge god service samt söker en tjänst där du kan utvecklas långsiktigt inom IT? För dig med grundläggande kunskaper inom IT-support finns nu möjligheten att få foten in på ett växande bolag i framkant. Sök tjänsten idag då urvalet sker löpande vilket innebär att du som söker först har störst sannolikhet att gå vidare i processen.

Information om uppdraget

Dataductus söker i dagsläget 2 serviceagenter/on-site support till deras team som i dagsläget består av 8 personer och en teamledare. Här får du ta del av ett härligt gäng med mycket humor och kompetens och där sammanhållning förespråkas. Då ditt team startades upp för bara ett år sedan är det fortfarande i uppbyggnadsfas och här får du därför möjligheten att vara med och påverka samt forma leveransen av IT-supporten till Dataductus kunder.

Du erbjuds
  • Utvecklingsmöjligheter inom IT långsiktigt
  • Vara med och forma ett nytt team/arbetssätt/leverans
  • Ta del av ett kompetent team med hög grad av transparens
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

* Hantering av felanmälningar, beställningar och användarsupport via telefon/mail samt On-site

Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet av IT-support
  • Har grundläggande kunskaper i Windows 10 och Office 365
  • Har god samarbetsförmåga och en känsla för service med användarna i fokus
  • Talar och skriver svenska flytande då det dagliga arbetet kommer ske på språket
Meriterande:
  • Om du har grundläggande nätverkskompetens
  • Om du läst en IT-relaterad utbildning
  • Om du deltagit i utrullningsarbete av Windows 10
  • Om du har arbetat i Active Directory
  • Om du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet
Som person är du:
  • Serviceminded - då du kommer ha kontakt med kunder dagligen
  • Problemlösande - då arbetet handlar om att lösa problem
  • Självgående - då teamet är under uppbyggnad och det inte finns några tydliga ramar och instruktioner för allt utan du behöver snarare hitta egna vägar för att göra användarna nöjda
  • Noggrann - krävs för att hålla en hög kvalitet i leveransen
Övrig information
  • Start: omgående
  • Omfattning: heltid - uppdraget löper tillsvidare
  • Placering: Haninge
  • Arbetstider: 8h om dagen men med tider om spannet: 06:45-18:00
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Dataductus önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Dataductus är ett globalt IT-konsultföretag. Dataductus kombinerar marknadsledande expertis inom Telecom, Enterprise IoT och Cloud Management, och formar genom detta en skräddarsydd leverans som gör att organisationer kan anpassa sig till förändrade affärs- och regelverkskrav genom IT. Dataductus expertkonsulter hjälper organisationer att bli smidigare, anpassa sig till förändringar och få en konkurrensfördel.