Nu finns chansen att axla en viktig roll i produktteamet hos Vilja! Om du inspireras av att arbeta i en innovativ, internationell miljö och vill lära dig mer om FinTech-området så har du hamnat rätt! Vi söker nu en Service Manager som vill vara med och förbättra Viljas supportprocess och ge deras kunder högkvalitativ service i världsklass. Läs mer nedan och sök tjänsten idag då urvalet sker löpande.
Information om uppdragetVilja är en ledande leverantör av molnbaserade bankplattformar. I rollen som Service Manager kommer du att bli specialist inom Viljas inlåningsdel. Arbetet innebär daglig kontakt med kunder samt utveckling och testning av företagets produkter.
Du erbjuds- En internationell arbetsmiljö med tillfälle att lära sig om andra kulturer, då dina kollegor i utvecklingsteamet sitter i Polen och Asien
- En glad och prestigelös arbetsplats i en central roll mellan verksamhet och IT
- Chansen att förvalta dina IT-kunskaper
- Möjlighet att driva interna projekt och på sikt bredda dina kunskaper i roller som projektledare, systemtestare, konsult eller analytiker
Arbetsuppgifter
I rollen som Service Manager agerar du länken mellan användare och utvecklare, och deltar i att driva supporten framåt samtidigt som du övergripande arbetar för att utveckla och effektivisera processer och plattformens funktioner. Vidare kommer du att:
- Tillsammans med Key Account Manager och Business Analysts vara gränssnittet mot kunder
- Ansvara för utbildning och demonstrationer i kundmötet
- Svara på kundsupportens ärenden genom att övervaka och följa upp inkomna ärenden
- Planera och genomföra tester inför nya kunduppgraderingar och releaser i produktionssystemen
- Se till att systemets Batch jobb körs som planerat
- Ta emot kundförfrågningar, göra konfigurationsändringar och ge service rörande systemens funktionalitet och processflöden
- Föreslå och genomför förebyggande åtgärder som förbättrar kundens drift och nyttjande av systemet
- Stötta utvecklingsteamet, säljavdelning och analytiker med din specialistkunskap
Vi söker dig som
- Har erfarenhet från support, kundtjänst, test eller leverans av IT-system
- Har en grundläggande förståelse om Linux, databaser (SQL) och systemutveckling
- Har flytande språkkunskaper i svenska och engelska
Det är starkt meriterande om du har programmeringskunskaper i back-endspråk så som Java eller närliggande, samt erfarenhet från FinTech-området eller bankvärlden.
Som person har du:- Hög serviceanda och erfarenhet att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt
- Nyfikenhet och vilja att lära sig då du kommer introduceras till flera systemflöden och databaser samt till Viljas verksamhet
- Mycket energi och samarbetsförmåga då du blir en nyckelperson mellan kunder och Viljas verksamhet
Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Posthuset, Vasagatan 28
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Viljas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
- Webbaserade tester ingår som del av rekryteringsprocessen.
- Då du kommer att arbeta mot banker krävs det längre fram i processen ett utdrag ur belastningsregistret. Vi vill i proaktivt syfte uppmana dig till att beställa detta i samband med att du skickar in din ansökan.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.