Service Desk-medarbetare inom IT till expanderande QD!

Service Desk-medarbetare inom IT till expanderande QD!

Trivs du i en problemlösande roll där du får arbeta serviceinriktat mot kund samtidigt som du får möjlighet att utvecklas och ta ditt IT- och teknikintresse till nya nivåer? Brinner du för kundsupport och vill arbeta på ett drivet och ambitiöst företag att växa tillsammans med? Då bör du inte missa den här chansen att få arbeta inom Service Desk hos QD!

Information om uppdraget

Academic Work söker nu två stycken Service Desk-medarbetare till QD och deras First line-avdelning i härliga Sundbyberg. På QD strävar man efter att vara helhetsleverantör inom IT och driftslösningar och är ett väl etablerat företag med kontor på flertalet platser runt om i landet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos QD. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig 6 månader framåt. Det finns mycket goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

I rollen som Service Desk-medarbetare kommer du arbeta med att ta emot och besvara alla inkommande ärenden i First line. Spannet av ärenden som kommer in är väldigt brett, vilket innebär att du kommer hantera många olika typer av frågor inom såväl installation som felsökning och underhåll kopplade till Windows- eller Macmiljö.

Du kommer till exempel att:
  • Hantera inkommande samtal och mail
  • Finna lösningar på ärenden, alternativt skicka vidare till 2nd line
  • Administrera och dokumentera ärenden
  • Kontinuerligt arbeta med feedback och förbättring såväl internt som mot kund
Tjänsten passar dig som vill ta steget in på ett spännande och växande företag inom IT och få ingå i ett härligt och sammansvetsat team om ungefär 10 personer. Här får du komma in på ett företag som ständigt fokuserar på att ge sina kunder kvalitativ support, samtidigt som du som medarbetare får möjlighet att lära dig och utvecklas inom IT.

Vi söker dig som
  • Har ett brinnande IT-intresse
  • Har erfarenhet av Windowsmiljö
  • Har goda kunskaper i AD, Microsoft Exchange och Microsoft 365
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du...
  • Har 1-2 års arbetslivserfarenhet inom IT-support, helpdesk eller annan kundsupportroll där du använt telefonen som främsta arbetsredskap
  • Har erfarenhet av Macmiljö och andra Apple-produkter
  • Har grundläggande kunskaper inom ärendehanteringssystem, t.ex. ServiceNow
  • Har erfarenhet av Skype och/eller IM
  • Innehar ITIL-certifiering
  • Har B-körkort
Som person är du driven och ansvarstagande, alltid med ett stort kundfokus och beredd att göra det lilla extra för att ge bästa möjliga service. Du samarbetar bra med kollegor och trivs i en roll där du uppmuntras ta egna initiativ. Vidare har du en god struktur och ett stort engagemang i det du tar dig för.

Övrig information
  • Start: Augusti
  • Omfattning: Heltid i 6 månader, med goda chanser till förlängning
  • Placering: Centralt i Sundbyberg
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och QDs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

QD fungerar som sina kunders helhetsleverantör av IT- och driftslösningar. De har stort fokus på kvalitet och ett personligt engagemang gentemot sina kunder. Företaget grundades 1989 och har i dagsläget cirka 60 anställda, med kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Sundsvall. Som Service Desk-medarbetare blir du en del av kontoret i Sundbyberg. Här sitter medarbetarna i nya och öppna lokaler och du välkomnas in i ett engagerat team inom First Line-support.