Service Delivery & Project Manager till Ticket

Service Delivery & Project Manager till Ticket

Brinner du för att driva och koordinera projekt? Strävar du efter att alltid ge bästa möjliga service? Som Service Delivery & Project Manager erbjuds du ett omväxlande och utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och möjlighet att påverka. Låter det som något för dig? Sök då tjänsten idag!

Information om uppdraget

Ticket söker nu en Service Delivery & Project Manager till huvudkontoret i Sickla. Du kommer att rapportera direkt till ansvarig för Operations, där du blir en del av ett internt team på 9 personer som engagerat arbetar för att driva en kostnad- och arbetseffektiv kundtjänst och backoffice. Utöver det interna teamet arbetar avdelningen med externa partners som står för en del av den operationella driften.

Som Service Delivery & Project Manager är du framförallt ansvarig för att driva och koordinera samarbetet med externa leverantörer för att säkerställa kvalitet, leverans, effektivitet samt kontinuerliga förbättringar. Du kommer även delta samt driva både mindre och större projekt.

Du erbjuds

Ett jobb i en dynamisk och ombytlig miljö, där du kommer att få ta stort eget ansvar. Du får dessutom arbeta på ett mycket framgångsrikt, växande och värderingsstyrt företag inom en av världens roligaste branscher, där du tillsammans med glada och engagerade kollegor bidrar till att göra Ticket till världens bästa resebyrå!

Arbetsuppgifter
  • Ansvar för att skapa och förbättra projektstruktur samt identifiera, delta och leda projekt
  • Ansvar för sammanhållande uppföljning, granskande samt kontinuerlig utveckling av samarbetet med partners
  • Övergripande tillsyn av den operationella leveransen utifrån KPI samt leda och koordinera analys för att hitta avvikelser i den operationella leveransen
  • Delta i att sätta mål och strategisk inriktning i linje med Tickets bredare affärsmål och vision
  • Delta i förhandlingar med partners
  • Säkerställa intern förståelse för processer och system med syftet att effektivisera arbetssätt
Vid behov kommer du leda och/eller delta i tvärfunktionella samarbeten för att hitta avvikelser i den operationella leveransen. Utöver att arbeta med leverantörer/partners kommer du att arbeta nära kollegorna på Operations men även andra avdelningar som försäljningsenheterna, utvecklingsavdelningen mfl. För att vara framgångsrik i ditt arbete krävs därför att du är en god relationsbyggare, och att du har ett kommersiellt tänk och analytisk förmåga.

Vi söker dig som
  • Har relevant akademisk utbildning
  • Erfarenhet från att ha drivit/deltagit i projekt
  • Mycket goda kunskaper i engelska samt antingen svenska, norska, finska eller danska
  • Det är meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat med partners/outsourcad verksamhet samt relationship management.
Som person är du prestigelös och har lätt att ta andra människor. Du måste kunna se helheten men samtidigt förstå detaljer. Du är datadriven och analytisk i ditt beslutsfattande och har en god kommersiell förståelse. Du är kreativ och tycker om att arbeta tillsammans med andra, där du både kan bygga relationer och samtidigt driva tuffa projekt och förhandlingar. Du kommer arbeta i en snabbfotad företagskultur som präglas av ständig förändring, och behöver därför ha en brant inlärningskurva och vara stresstålig, prestigelös och flexibel.

Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Tickets huvudkontor i Sickla
  • Kontaktuppgifter: Daniel Klasson, daniel.klasson@academicwork.se
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Ticket Leisure Travel Group säljer resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, kryssningsbolag och hotell, och är Nordens största och bästa privatresebyråkedja, med en omsättning på 6,5 miljarder kr. De säljer resor online, på telefon och i 70 butiker i Sverige och Norge, och bedriver även renodlad onlineförsäljning i ytterligare 8 länder - och de har bara börjat.

Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder under tre olika varumärken, Ticket, Airngo och Charter, samt ett 70-tal butiker i Sverige och Norge, där online och butik samverkar under en omnikanal-strategi. I planerna framåt är geografisk expansion online en viktig komponent. Ticket kan erbjuda dig ett utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och goda utvecklingsmöjligheter i ett mycket framgångsrikt och växande bolag.