Kundtjänstmedarbetare på heltid till KONE i Kista

Kundtjänstmedarbetare på heltid till KONE i Kista

Har du erfarenhet inom service och vill arbeta på bolaget som flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine? Arbetet är spännande och varierande då det innebär kontakt såväl med tekniker som med privat- och företagspersoner som inkommer med frågor, felanmälningar och larm.

Information om uppdraget

Academic Work söker för KONEs räkning en Service Coordinator till huvudkontoret i Kista! Du kommer att arbeta måndag-fredag och dina arbetstider kommer vara antingen 7-16 eller 8-17. Starten är i November och tjänsten startar med en gedigen utbildning på ca 1 vecka.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KONEs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE. Deras intention är att konsulten vi söker, likt de som finns där idag, kommer att bli en långsiktigt och naturlig del av arbetsstyrkan.

Då KONE är ett utav världens största bolag globalt finns alla möjligheter för karriärsutveckling om man visar framfötterna och gör ett bra jobb. I den här rollen kommer du utgå från det Skandinaviska huvudkontoret och har all möjlighet att få ett stort kontaktnät och ta plats internt med ditt personliga varumärke.

Arbetsuppgifter

Som Service Coordinator kommer du att sitta i ett öppet kontor tillsammans med resten av dina kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att via telefon ta emot felanmälningar från kunder och privatpersoner. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta mot att nå företagets högt uppställda servicemål.

Du kommer till exempel att:
  • Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
  • Administrera arbetsorders som inkommer från KONES kunder
  • Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker
Du kommer att få en gedigen introduktion på plats och tillsammans med din chef kommer ni att löpande följa upp och ges möjlighet till att ständigt utvecklas!

Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av service sedan tidigare, detta kan vara genom kundtjänst, men även andra serviceyrken såsom butiksmedarbetare
  • Behärskar svenska i tal och skrift då KONES koncernsspråk är svenska
  • Du har telefon- och datorvana
  • Har goda kunskaper i engelska
För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.

Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid måndag-fredag 8-17 eller 7-16
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

KONE grundades 1910 och levererar innovativa och miljöeffektiva lösningar för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. KONE är beläget i Kista. Vi har samarbetat med KONE i flera år, och har konsulter såväl på hel- som deltid på olika avdelningar!