Second line support till Saint-Gobain

Second line support till Saint-Gobain

Har du jobbat något år i first line support, brinner för IT och är redo att ta nästa kliv? Hos Saint-Gobain får du ta din egen utveckling framåt genom att kliva på en roll som Second line support i deras Stockholmsteam! Du kommer in i ett globalt bolag som prisats det sjätte året i rad för deras karriärutvecklingsprocesser. Här finns det verkligen utrymme att utvecklas och växa!

Information om uppdraget

Saint-Gobain designar, tillverkar och distribuerar material och lösningar som är viktiga för oss alla och vårt välbefinnande, både nu och i framtiden. Först kom glasverksamheten in i Norden och Baltikum följt av en gradvis expansion inom tillverkning av byggmaterial och byggdistribution.

Som Second line support hos Saint-Gobain, kommer du in i ett team om 4 personer i Stockholm, sittandes i Häggvik, Sollentuna.

Du erbjuds
  • En arbetsplats som sätter medarbetarna i fokus och ser till individen
  • En möjlighet att komma in i en internationell arbetsmiljö, där du har kollegor runt om i hela världen och utvecklingsmöjligheter som efterföljer
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter

I din roll som 2nd line tekniker har du stor användning för din känsla för service och din förmåga att hantera och leverera problemlösningar till medarbetarna. Arbetet innebär att lösa tekniska ärenden av tyngre karaktär kring AD, Windows 10, Office365, hårdvara, nätverk, skrivare och liknande.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver man ha en god känsla för service och förståelse för hur man arbete med ärenden. Du drar dig inte för att ta initiativ och är självgående i ditt arbete. Att du brinner för teknik och IT, det kommer att hjälpa dig ytterligare i rollen som Second line tekniker. Då Saint-Gobain är en internationell organisation spridd runt regionen i 7 olika länder, är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska obehindrat. Om du dessutom behärskar annat nordiskt språk så är det definitivt en fördel!

Vi söker dig som
  • Minst ett års arbetslivserfarenhet av arbete av IT-support (ex. first line)
  • Goda kunskaper i arbete med ärendehanteringssystem, gärna Servicenow
  • Goda kunskaper i arbete med Active Directory, Office365, Windows 10, Exchange/Outlook och Teams
  • Erfarenhet av projektbaserat arbete
  • Obehindrade kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Har körkort
Vi ser det som meriterande om du dessutom har gått kurs inom ITIL Foundation och arbetat med logistik/grossistverksamhet sedan innan.

Övrig information
  • Start: 1 augusti 2022
  • Omfattning: Heltid, konsultupprag med möjlighet till överrekrytering
  • Placering: Häggvik, Sollentuna (hybridarbetsplats 50% hemifrån om så önskas)
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Saint-Gobain