Second Line Support till Digiexam

Second Line Support till Digiexam

Vill du vara en del av ett företag som hjälper personal och studenter över hela världen genom att driva digitalt lärande och utbildning framåt? Vi söker nu någon med erfarenhet av kundsupport, som söker en roll där du kan vara ett stort inflytande för att utveckla och driva kundsupporten framåt. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!

Information om uppdraget

Internationella SaaS- och EdTech-innovatören Digiexam stödjer stolt över +400 ledande universitet, skolor och professionella utbildare i deras strävan att erbjuda den bästa inlärningsupplevelsen för personal och studenter. Med en lättanvänd och pålitlig platform kan lärare skapa, skicka in och betygsätter prov på en bråkdel av tiden jämfört med traditionella prov. Detta leder till mycket mindre administration och mer tid som läggs på undervisning - vilket leder till en förbättrad pedagogisk upplevelse för alla.

En ny VD och ledningsgrupp med erfarenhet av entreprenörskap, uppskalning och tillväxt har nyligen rekryterats till Digiexam och under de kommande 12 månaderna kommer de att börja förbättra hela verksamheten med en önskan att möta efterfrågan hos sina användare, mer direkt än någonsin tidigare. De söker nu dig som har stor erfarenhet från Kundsupport som vill följa med på deras resa.

Du erbjuds
  • En härlig arbetskultur med varmhjärtade och inspirerande kollegor
  • En arbetsplats som värnar om ditt välmående och uppmuntrar till självutveckling
  • Få vara med och utveckla rutiner och proccesser och komma med egna initiativ för att utveckla och effektivisera avdelningen
Arbetsuppgifter

Vi söker nu en erfaren Second Line Support som har ett stort tekniskt intresse. På många sätt kommer du att vara bryggan mellan det tekniska teamet och kundsupportteamet och hjälpa till med kvalitetssäkring av Digiexams produkter. Du kommer exempelvis att:
  • Ha ett stort fokus på felsökning och felhantering av inkommande kundcase
  • Återskapa buggar och problem, analysera och hitta grundorsaken till problemen
  • Arbeta självständigt och lösningsorienterat för att kunna hitta lösningar på inkommande ärenden
  • Om ärenden inte kan lösas av Second Line Supporten skickas de vidare till utvecklarna
  • Vara med i utvecklingsprojekt för att effektivisera rutiner och processer på kundsupporten
  • Skapa och uppdatera interna och externa guider i deras Knowledge Center
Andra uppgifter som ingår, men med mindre fokus är kundvård och produktsupport för både svensk- och engelsktalande användare. Support till våra användare sker främst genom ärendehanteringssystemet, men även via telefon.

Vi söker dig som
  • Tidigare erfarenhet av kundsupport/kundtjänst
  • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Har ett tekniskt intresse
Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du:
  • Har en akademisk utbildning, alternativt erfarenhet som motsvarar detta
  • Har tidigare erfarenhet av Second Line Support
Som person är du:
  • Lösningsorienterad
  • Flexibel
  • Strukturerad/organiserad
  • Initiativtagande
  • Kommunikativ
  • Har en can-do attityd
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Götgatan 20 (Centrala Stockholm) Finns även möjlighet till remote arbete, exempelvis sitter båda deras supportmedarbetare från Spanien och arbetar för tillfället.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Digiexams önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Digiexam här.