Receptionist till ett av världens största IT-konsultbolag!

Receptionist till ett av världens största IT-konsultbolag!

Har du en bakgrund som receptionist eller kontorsadministratör och letar efter en tjänst där du i ett team får ansvara för den interna och externa servicen såväl som administration och enklare teknisk support? Här blir du en del av ett team om 9 personer som alla har en fallenhet för utomordentlig service och sitter på en hög ansvarskänsla samt nogrannhet. Nu är vi på jakt efter nästa receptionist till deras kontor i centrala Stockholm.

Information om uppdraget

Academic Work söker för vår kunds räkning, som också är ett av världens största IT-konsult bolag, en receptionist till deras två kontor i centrala Stockholm. Som receptionist kommer du arbeta i tre olika delar. Du kommer vara ansiktet utåt för företaget i receptionen, arbeta administrativt samt vara behjälplig med support hos den tekniska avdelningen. Därför är vi på jakt efter dig som har ett tekniskt intresse och är öppenför att lära dig mer.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Du kommer som receptionist arbeta med den dagliga servicen på kontoret, både internt och externt. Du ansvarar för att självständigt kunna utföra arbetsuppgifterna på ett effektivt och professionellt sätt samtidigt som du arbetar i en grupp med gemensamt ansvar. Du kommer till exempel att:
  • Ta emot besökare och skapa passerkort
  • Genomföra bokningar av taxi, beställning av catering och liknande
  • Ansvara för att allmänna utrymmen som receptionen, köket och mötesrummen är rena
  • Hantera fakturor och bistå med enklare teknisk support
Tjänsten passar dig som tidigare har arbetat i en liknande roll och vill få möjligheten att arbeta i ett härligt team och glädje spridande team.

Vi söker dig som
  • Ger service i världsklass till varje mötande och inser vikten av detaljerna. För dig är det precis lika viktigt att varje besökare får ett leende som att dina medarbetare på kontoret får stöttning med teknikrelaterade problem
  • Är prestigelös och trivs med varierade arbetsuppgifter, alltifrån att duka upp inför lunchmöten till att planera event och rigga konferenser med teknisk utrustning
  • Att du har en hög ansvarskänsla och en god förmåga att bolla många olika uppgifter på ett effektivt och professionellt sätt
  • Du behöver behärska svenska och engelska i skrift och tal
Tidigare erfarenhet inom service och reception är starkt meriterande för tjänsten.

Övrig information:
  • Start: Januari
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Rådmansgatan/Alströmergatan
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se