Produktkoordinator till härliga telekombolaget Brightstar!

Produktkoordinator till härliga telekombolaget Brightstar!

Skulle du beskriva dig själv som definitionen av "spindeln i nätet" och som drivs av att arbeta koordinerande? Trivs du i en roll där du får ta mycket ansvar och dessutom arbeta proaktivt och kvalitetssäkrande? Då kanske du är den nya produktkoordinatorn hos Brightstar! I den här rollen får du möjlighet att använda din noggranna och strukturerande förmåga då administration är en stor del av rollen, samtidigt som du även är flexibel och arbetar parallellt med att stötta och ge service både internt såväl som externt.

Information om uppdraget

Academic Work söker en produktkoordinator till Brightstar. Brightstar jobbar för att förenkla den trådlösa världen och är världens största distributör inom trådlös kommunikation. Som produktkoordinator blir du en nyckelperson inom organisationen där du och din kollega stöttar produktchefernas arbete samt säkerställer artikeldata och uppföljning av datan. Du kommer att tillhöra affärsområdet Gear som huvudsakligen fokuserar på mobiltillbehör, ljudprodukter och professionella telekomprodukter.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Brightstar Uppdraget kommer att vara på heltid i 6 månader och det finns goda möjligheter att bli överrekryterad efter 6 månader direkt till Brightstar.

Arbetsuppgifter

Som produktkoordinator är din primära funktion att koordinera samarbetet mellan produktavdelningen och dess leverantörer. Du blir en central funktion på avdelningen, där du blir ansvarig för bland annat säkerställandet samt uppföljningen av artikeldata och rapportering. Du kommer att arbeta serviceinriktat och en stor del av rollen innehåller administrativa uppgifter. I arbetet kommer du också stötta produktchef kring uppföljning och analys samt vara spindeln i nätet på avdelningen.

Du kommer till exempel ansvara för att:
  • All artikeldata är korrekt och uppdaterad samt stötta produktionsavdelningen i liknande frågor
  • Ha kontakt med leverantörerna gällande löpande uppföljning av artikelinformation
  • Ha löpande dialog med säljavdelningarna i samtliga länder
  • Stötta inköpsavdelningen med bland annat uppföljning och statistik gällande KPI:er
  • Assistera i olika projekt för att utveckla bland annat processer, inköpsfunktionen och produktportföljen
Tjänsten passar dig som ser dig själv som en ansvarsfull person med ett gott öga för detaljer. Dessutom är du strukturerad och gillar att hålla god översikt över dina arbetsuppgifter, samtidigt som du arbetar proaktivt och är den som andra vänder sig till vid frågor. Vidare har du ett intresse för tekniska produkter och då du är länken mellan teamen internt så har du en bra förmåga att skapa goda relationer och givande samarbeten.

Vi söker dig som
  • Har mycket goda kunskaper i MS Excel
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
  • Har ett stort administrativt intresse
Det är meriterande om du:

* Tidigare jobbat i en liknande roll

Som person är du analytisk och lämnar ingenting åt slumpen. Du tar egna intiativ och lägger även stor vikt på att leverera goda resultat. Vidare så tycket du det är viktigt att ge kunden en god service och har förmågan att kunna prioritera bland arbetsuppgifter.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Kista
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Brightstars önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Brightstar är världens största distributör inom trådlös kommunikation och den ledande experten inom innovation och kundanpassade produkter och tjänster för telekombranschen. Brightstar strävar efter att vara den bästa partnern för mobilbranschens leverantörer, operatörer och återförsäljare. I Norden finns 200 anställda och på kontoret i Kista jobbar ca 65 personer.