Processägare och masterdataansvarig inom inköp till ApoEx

Processägare och masterdataansvarig inom inköp till ApoEx

Har du nyligen tagit din examen inom logistik eller supply chain och är redo att kickstarta din karriär i ett ungt och entreprenörsdrivet företag i tillväxtfas? ApoEx är ett företag med stora ambitioner för framtiden och de har ett öppet klimat, högt i tak och ett starkt fokus på digitalisering. Vi söker nu en processägare till inköpsavdelningen som kommer att ansvara för att kvalitetssäkra och effektivisera ApoEx inköpsprocess samt ansvara för masterdata inom B2B-sortimentet. Välkommen med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

ApoEx erbjuder läkemedelsförsörjning och angränsande tjänster för både offentliga och privata vårdgivare. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. ApoEx erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du ges frihet under stort ansvar redan från första dagen. Rollen som processägare är ny och du kommer att tillhöra avdelningen för inköp som i dagsläget består av åtta medarbetare. Inköpsavdelningen ansvarar för lagerhantering, prissättning, masterdata samt orderläggning och det sker ett nära samarbete i gruppen där man stöttar, peppar och hjälper varandra.

Du erbjuds:
  • En strategisk och operativ roll i ett ungt, entreprenörsdrivet och växande bolag med ett starkt fokus på digitalisering och automatisering. Då tjänsten är ny kommer du få stora möjlighet att vara med och forma rollen i nära samarbete med dina kollegor
  • Möjligheten att fördjupa dina kunskaper inom inköpsprocessen, logistikflöden och masterdata samt på sikt bli ApoEx expert inom området
  • En trygg anställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension och en arbetsplats där engagemang och driv värderas högt!
Arbetsuppgifter

Som processägare kommer du att ansvara för att göra inköpsavdelningens processer ändamålsenliga, effektiva och kvalitetssäkrade.
Du kommer till exempel att:
  • Driva projekt, utredningar och följa upp inköpsprocessen genom uppsatta mål
  • Vara med och utveckla och optimera inköpsprocessen
  • Medverka i utredningar och projekt för ApoEx övriga processer utanför inköp
  • Medverka i kravställning av de IT-system som rör avdelningen
  • Ansvara för att administrera inköpsprocessen i ApoEx verksamhetsledningssystem samt kontinuerligt kvalitetssäkra och uppdatera rutiner
  • Ansvara för underhåll av masterdata för ApoEx B2B-sortiment
Då tjänsten är ny kommer din roll till en början att utgöra 50% som processägare och 50% som masterdataansvarig.

Hos ApoEx sker arbetet under filosofin frihet under ansvar, och för att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt.

Vi söker dig som
  • Är nyutexaminerad civilingenjör eller civilekonom med inriktning mot industriell ekonomi, logistik, inköp, supply chain eller motsvarande område
  • Har kunskap inom logistik och inköpsprocessen
  • Känner dig bekväm i att arbeta i flera olika affärssystem
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av arbete vid sidan av studierna inom varuflöde eller annat relevant område

Som person är du:
  • Strukturerad
  • Ansvarstagande
  • Flexibel
  • Samarbetsförmåga
Övrig information
  • Start: Omgående/Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med sex månaders inledande provanställning
  • Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd hos ApoEx och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Hälsa & Sjukvård, Medicin & Farmaci
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. ApoEx AB har på sju år vuxit till 4,5 miljarder i omsättning. Vi fokuserar på varuförsörjning till privat och offentlig vård. ApoEx har framförallt vunnit kunder och uppdrag genom ny, effektiv, logistik och egenutvecklade IT-lösningar. ApoEx IT-lösningar används både internt, för att skapa effektivitet, och externt, för att underlätta för kunder och erbjuda nytänkande lösningar. Idag är vi cirka 300 medarbetare. Vill du utvecklas med oss? Läs mer om ApoEx på deras hemsida!