Ordermottagare med erfarenhet av SAP till internationellt bolag

Ordermottagare med erfarenhet av SAP till internationellt bolag

Har du tidigare erfarenhet av SAP och lockas av att jobba i en internationell miljö? Har du tidgare erfarenhet och vill vidareutvecklas inom ordermottagning? Då kanske du är System 3 R's nästa ordermottagare!

Information om uppdraget

I denna roll så kommer du att jobba i en bred roll med fokus på ordermottagning. Vår kund arbetar med kunder från hela världen, främst Europa, Asien och USA, där du kommer att arbeta kombinerat med kundkontakt och administation. Du är en fena på SAP och kommer arbeta med allt från kundhantering till att plocka ut korrekt data från systemet. Du arbetar i ett team om 5 personer som alla hjälper varandra och arbetar mot gemensamma mål där du kommer att få en nyckelroll. Du kommer att få stort ansvar tidigt och därav söker vi dig som trivs i en roll med ansvar där du får stötta upp kollegor i frågor som är din specialitet.

Du erbjuds
  • En dedikerad konsultchef hos Academic Work som följer din karriär
  • En arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter
  • En internationell arbetsmiljö med kunder från hela världen
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Rollen är en varierad roll där du kommer att arbeta brett. Fokus kommer att vara på orderhantering där du både sköter dom administartiva delarna i SAP men även har kundkontakt med både svenska och internationell kunder. Några utav dina återkommande arbetsuppgifter i denna spännande vardag kommer att vara :
  • Kundhantering i SAP gällande orders
  • Boka transporter och koordinering av logistik för kunder
  • Fakturahantering
  • Reklamationshantering
  • Hantera koordineringen från inkommande order till leverans av vara till kund
  • Vara bejälplig mot kollegor med frågor gällande SAP
Vi söker dig som

För att du ska klara av dessa arbetsuppgifter så bra som möjligt och trivas i rollen så söker vi dig som har:
  • Gedigen erfarenhet av SAP, med fokus på orderhantering. Totalt ca. 2-4 års erfarenhet inom området
  • Tidigare erfarenhet av orderhantering
  • Tidigare erfarenhet av en roll med kundkontakt
  • Ett intresse för logistik och order med en vilja att lära dig mer och utvecklas
  • Tidigare erfarenhet av roller som inkluderar stort ansvar
  • Goda kunskaper i både svenska & engelska
Det är dessutom meriterande, men ej ett krav, om du har:
  • Erfarenhet av internationell kundkontakt
  • Kunskap/tidigare erfarenhet av tull och export
  • Kunskap/tidigare erfarenhet av prishantering
  • Högskole/universitets examen inom logistik
Övrig information
  • Start : September, med flexibelt startdatum beroende på dig. Intervjuer kommer att hållas under v.34.
  • Omfattning: Heltid, 08.00-17.00 med visst utrymme för flex
  • Placering: System 3 R's lokaler i Vällingby, allt arbete sker från kontoret.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

En internationell arbetsplats som på daglig basis har kontakt med kunder från hela världen. Företaget erbjuder produkter med god kvalitet som håller vad dom lovar. Företaget har stora utvecklingsmöjligheter där du kan klättra i olikaroller och utvecklas vidare om så önskas. Du kommer att arbeta i ett team om 5 personer där alla känner varandra väl och hjälps åt för att nå de uppsatta målen. Du kommer även att ha kontakt med övriga delar av företaget.