Orderadministratör till Epecon

Orderadministratör till Epecon

Är du en person som trivs med en varierande vardag och har en känsla för struktur och logistik? Epecon växer och är nu på jakt efter en ny energifull medarbetare. Det här är rollen för dig som är noggrann, ansvarstagande och som trivs att jobba tillsammans med hela teamet. Om du är en person som vågar visa framfötterna så finns det goda chanser att få växa inom företaget. Sök redan idag då vi jobbar med löpande urval!

Information om uppdraget

Som orderadministratör blir du en av Epecons 5 administratörer som är placerade på kontor i Stockholm och Helsingborg. Epecon är ett familjärt, mindre men framgångsrikt företag som ser till sina anställdas bästa. Kulturen präglas av att jobba nära och hjälpa varandra för vidare framgång.

Som innesäljare hos Epecon i Sollentuna kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara orderhantering som innebär registrering av säljorder och inköpsorder i affärssystemet SAP. Du kommer kontakt med kunder, leverantörer och kollegor per telefon och mail. Du kommer även att arbeta med offerthantering vilket innebär att ta fram offerter utifrån kundernas och utesäljarnas önskemål. Även andra uppgifter som att ta hand om växeltelefon förekommer.

Du erbjuds
  • Möjligheten att jobba med frihet under ansvar
  • En möjlighet till överrekrytering om du gör ett gott arbete
  • En närvarande konsultchef som hjälper till och stöttar genom hela uppdrages gång
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I den här rollen söker vi någon som är trygg i sig själv och är flexibel i sitt arbetssätt. Då arbetsuppgifterna kan variera och då det finns många kontaktytor är det viktigt att kunna prioritera om mellan uppgifter men samtidigt behålla strukturen i arbetet.

Vanliga arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Hantera inkommande orders/offerter
  • Motta, registrera och följa upp reklamationer
  • Orderregistrering och Offertregistrering i system - SAP
  • Teknisk orienterad
  • Kontakt med ett flertal leverantörer med olika produkter
  • Daglig kundkontakt både på mail och telefon
Vi söker dig som
  • Har minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska
  • Tidigare har jobbat inom service med erfarenhet av kundkontakt
Det är meriterande om du

* Har kunskaper eller tidigare erfarenhet från VVS eller byggbranschen

Som person ser vi att du är
  • Serviceinriktad
  • Noggrann och strukturerad
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: 100%, tillsvidare
  • Placering: Sollentuna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se