Order administrator till internationellt bolag inom tech!

Order administrator till internationellt bolag inom tech!

Här finns en chans att komma in på ett stort internationellt bolag inom Tech, där du får ta dig an stort ansvar i en administrativ roll inom orderhantering. Är du en problemlösare, som alltid ser "the bigger picture"? Skicka in din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Vi söker för kunds räkning två stycken order administratörer inom tech. Vår kund har lokaler i Kista och är ett välkänt internationellt bolag som präglas av en snabbföränderlig miljö. Här är inte den ena dagen den andra sig lik utan mycket händer i denna spännande organisation.
I den här rollen kommer du att få jobba nära interna såväl som externa kontaktytor och leverera högklassig service. Du kommer få använda din analytiska förmåga och lösa problem som uppstår för att säkerställa att det är korrekt.

Du erbjuds
  • Att få jobba i ett internationellt bolag som alltid ligger i framkant i tech branschen
  • Ett långsiktigt samarbete och möjlighet att ta dig an ansvar
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som orderadministratör kommer du att ansvara för en mängd olika administrativa och företagsrelaterade uppgifter. Du kommer att stödja kunderna huvudsakligen inom prisinformation, leveransinformation och prognos.

Du kommer ansvara för:
  • Orderhantering i SAP / EP
  • Bygga ett långsiktigt förhållande med kunderna
  • Prisuppdateringar (order) i SAP när pris ändras
  • Uppdateringsorder när leveranssituationen ändras
Vi söker dig som
  • Har 1 års erfarenhet från orderadministration eller försäljning (ex junior key account manager)
  • Har erfarenhet av försäljningsplanering, logistik och SCM-området
  • Tidigare erfarenhet av ERP-system
  • Mycket goda kunskaper i Excell
' Professionella kunskaper i svenska och engelska då kommunikationen sker på båda språken

Som person är du mycket strukturerad med förmågan att multi-task och förmåga att anpassa dig till förändringar. För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad och professionell samt kan prioritera och hantera höga volymer. Då du kommer få möjlighet att förbättra processer, har du lätt för att identifiera möjligheter till förbättring och lämpliga lösningar. Självklart har du också en god kommunikation och får fram ditt budskap till säljare. Höga analytiska färdigheter och intresserade av att dra slutsatser och initiera åtgärder från siffror och trender.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Långsiktigt
  • Placering: Kista, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se