Order Management Assistant till läkemedelsföretag i Solna

Order Management Assistant till läkemedelsföretag i Solna

Är du i början av din karriär och vill axla rollen som Order Management Assistant under sommarperioden med start i maj? Nu söker vi en person till ett läkemedelsföretag i Solna med god förmåga att prioritera, strukturera och kommunicera med externa leverantörer och kontaktpersoner. Vill du dessutom bli en del av ett företag som arbetar för att förbättra livskvalitet genom att förebygga, lindra och bota sjukdomar? Då har vi tjänsten för dig! Ansök till tjänsten som Order Management Assistant redan idag, urval sker löpande.

Information om uppdraget

I rollen som Order Management Assistant får du arbeta i en självständig och utmanande arbetsroll med mycket eget ansvar.

En anställd i rollen beskriver vardagen såhär:"Min tid här har varit fokuserad på att lösa problem, skapa kontakter med kollegor på olika avdelningar såsom Supply Chain, Controlling, Quality och Brand Managers, samt skapa goda relationer med våra kunder. Se till att orderflöden fungerar i en väldigt kontrollerad bransch med hårda krav och kvalitet är det viktigaste fokuset. Samt får världens trevligaste kollegor på köpet. "

Du erbjuds
  • En utmanande arbetsroll med mycket eget ansvar
  • En arbetsplats med fokus på kvalité och säkerhet
  • En heltidstjänst på ett innovativt och framgångsrikt bolag under hela sommarperioden
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Ansvara för inkomna order från kunder i Skandinavien i affärssystemet SAP
  • Daglig kontakt med skandinaviska kunder och distributörer över telefon & mail
  • Hantera förfrågningar, order, reklamationer och support
  • Handha flera delar i orderkedjan; inregistrering av order, leveranstider, leveransbevakning, fakturering och kreditering
  • Hantera prisjusteringar internt och externt
Vi söker dig som
  • Har förståelse för affärskedjans olika delar och dess sammanhang
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då kontakt externt sker på båda språk
  • Har bra kunskaper i Officepaketet
Det ses som meriterande om du har:
  • Erfarenhet av SAP
  • Har arbetat med orderhantering tidigare
  • Har eftergymnasial utbildning inom relevant område, så som logistik, supply chain management eller ekonomi
Övrig information
  • Start: 13:e maj t.o.m. 16:e augusti
  • Omfattning: Heltid, maj - augusti, 37,5h/vecka
  • Placering: Solna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se