Operativ inköpare med ekonomierfarenhet till internationellt bolag!

Operativ inköpare med ekonomierfarenhet till internationellt bolag!

Söker du efter nya utmaningar och har några års tidigare erfarenhet av att arbeta som inköpare? Motiveras du av att arbeta med operativt inköp där din kommunikativa förmåga får sitt utlopp i interna och externa samarbeten? Missa inte chansen att få ovärderlig erfarenhet inom inköp och sök tjänsten redan idag, urvalet sker löpande och behovet är omgående!

Information om uppdraget

Vår kund söker nu en operativ inköpare inom elektronik och mekanik med ekonomierfarenhet. Vår kund är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. De hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.

I denna roll kommer du arbeta i Saltsjö-Boo/ Orminge med 18 personer. Det är en del av organisationen som producerar högkvalitativa produkter som exempelvis flyg- och rymdprodukter. Organisationen har en strategisk inköpare som i huvudsak beslutar om vad som skall köpas in och från vem, så denna roll söker vi sig som kan exekvera på detta. Du kommer tillhöra ett team på 3-4 personer som jobbar inköp och ekonomi.

Denna tjänst är ett vikariat för att täcka en föräldraledighet, vikariatet är på 16 månader. Det finns chans att bli överrekryterad efter vikariatet om alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
  • Ett arbete av internationell karaktär med globala projekt
  • En roll i ett team av erfarna inköpare
  • En gedigen onboarning på plats på kontoret
  • Möjlighet till flexibelt arbete där majoriteten av arbetet ska ske på plats på kontoret
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer den tyngsta delen vara operativt inköp men även stötta upp vid bokslut. Det handlar om:
  • Inköp av elektronikkomponenter, mekanik och kablar. Dvs bra att ha förståelse för denna typ av komponenter/material.
  • Lägga och följa upp ordrar, kommunicera status för ordrar internt, hantera fakturor m.m.
  • Hjälpa till vid bokslut. Ett antal mallar för rapportering av inköpsrelaterade delar behövs fyllas i vid bokslut.
Vi söker dig som
  • Har en avslutad eftergymnasialutbildning i exempelvis logistik eller ekonomi
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av inköp
  • Har god systemvana, lätt att sätta sig in i nya system
  • Har bra kunskap inom MS Office, Excel
  • Är flytande i både tal och skrift i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:

* Kunskap av affärssystemet NOVA

Vi söker dig som är
  • Driven
  • Ansvarstagande
  • Kommunikativ
  • Problemlösande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 16 månader med chans till förlängning/ direkt anställd hos kund
  • Placering: Saltsjö-Boo/Orminge
  • Lön: Timbaserad månadslön
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Information om företaget ges senare i rekryteringsprocessen!