Operativ Inköpare till Arriva!

Operativ Inköpare till Arriva!

Vill du tillhöra en av Europas största aktörer inom kollektivtrafiken? Har du ett intresse inom inköp och orderhantering? Är du som person självgående, strukturerad och gillar att ta mycket ansvar? Då tycker vi att du ska läsa mer i annonsen nedan. Kanske är det just dig vi letar efter till tjänsten som Operativ inköpare hos Arriva. Sök redan idag, då vi jobbar löpande i urvalsprocessen!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Arrivas räkning en Operativ Inköpare. Arriva är ett företag som arbetar inom trafikbranschen och är en ledande aktör i Europa. Den här tjänsten är en utökning av teamet som idag består av två personer. Arbetstiderna är mellan 8-17 och i början av uppdraget kommer du få en introduktion för att på bästa sätt komma in i dina arbetsuppgifter.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Arriva. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig sex månader framåt. Det finns mycket goda chanser att bli förlängd på uppdraget, såvida alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som Operativ Inköpare kommer du i första hand att hjälpa företaget att sammanställa underlag för avtal, Granska kostnader som faktureras och Dagligen jobba med avvikelser och felrapporteringar kopplat till trafiken. Du kommer främst arbeta i avvikelsehanteringssystemet SAP, men arbetet innebär även mycket kontakt med leverantörer över såväl mail som telefon när information behöver kompletteras.
Som en del av rollen kommer du även avlasta närmsta chef med enklare fakturahantering och ekonomiadministration. Med hjälp av SAP kommer du också att ha ansvar för orderhantering, vilket innefattar att utföra större beställningar, hålla koll på leveranstider och ha kontakt med leverantörerna.

du kommer även att:
  • Utreda och fördela ärenden som kommer in i rapporteringssystemet för avvikelser
  • Hantera beställningar och fakturor i SAP
  • Sammanställa månadsrapporter till kund
Utifrån företagets underhållsplan kommer du även administrera och schemalägga underhållsarbete. Underhållsarbetet omfattar lättare underhåll samt tyngre röjningsarbete av närområden. Företaget har en extern partner som ansvarar över mer omfattande städning, vilket du kommer följa upp och göra stickprov på för att säkerställa att det görs enligt avtal.

Vi söker dig som
  • Har goda kunskaper i excel
  • Har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller ekonomi, alternativt arbetslivserfarenhet som motsvarar detta
  • Har goda kunskaper i att sammanställa underlag för avtal
  • Har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då kommunikationen sker på svenska
  • Har en förståelse för ekonomiska processer och erfarenhet av fakturering
  • Har arbetat med inköpsrelaterade arbetsuppgifter i tidigare jobb
Det är även meriterande om du:

* Har erfarenhet av att arbeta i SAP

Som person är du självgående med förmågan att driva ditt arbete framåt på ett noggrant sätt. Du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och ser möjligheter istället för problem. Eftersom du kommer arbeta brett är det även viktigt att du är van vid att hantera flera arbetsuppgifter och ansvarsområden parallellt på ett strukturerat sätt. Vidare vågar du ta beslut och är en person med skinn på näsan samtidigt som du är skicklig i din dialog och kan hantera tuffare samtal över både telefon och mail på ett konstruktivt sätt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid i minst sex månader, med god chans till förlängning
  • Placering: Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Arrivas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS
* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Arriva är en av Europas ledande operatörer inom kollektivtrafiken. I Sverige hjälper de cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar de moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt - dygnet runt - fram och tillbaka.

Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för de att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Bolaget uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.