Områdeschefer till växande hemfrid

Områdeschefer till växande hemfrid

Har du tidigare erfarenhet av kundbemötande som telefonförsäljare, konsultchef eller kanske Key Account Manager och är redo för nästa steg i karriären? Vill du arbeta med nyckeltal, coachning och försäljning? Grattis, då har du kommit rätt! Hemfrid fortsätter att växa och söker ytterligare engagerade och orädda Områdeschefer till deras nyrenoverade kontor på Södermalm. Välkommen till en arbetsplats där prestige inte får något utrymme, men som har stor plats för personlig utveckling, skratt och långvariga relationer!

Information om uppdraget

Hemfrid grundades 1996 och företaget har idag cirka 2100 medarbetare runt om i Sverige. Hemfrid fortsätter att växa och Academic Work söker återigen nya Områdeschefer till Hemfrids fina, nyrenoverade kontor på Rosenlundsgatan i hjärtat av Södermalm. I rollen som Områdeschef har du ett kundansvar för 600-800 kunder och har även ett personalansvar för bemanningsansvariga som i sin tur arbetar med anställda Hemfridare.

Hemfrid är ett snabbt växande bolag och bidragande till företagets framgång är deras värdegrund; att de är kunniga, nytänkande och handlar med ett stort hjärta. Därför ser vi även att du som söker har en känsla för kvalitet, delar deras värderingar samt förmåga att skapa ett starkt team. Du välkomnas till en arbetsplats där de utbyter tankar, idéer och erfarenheter samt värnar om sociala aktiviteter för medarbetarna.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen inledningsvis sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Hemfrid. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Hemfrids önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Arbetsuppgifter

Som Områdeschef är din viktigaste arbetsuppgift att bygga goda kundrelationer som grundas i en förståelse och ett gott förtroende. I denna roll kommer du att vara kundansvarig för 600-800 kunder inom ett geografiskt område. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en till två bemanningsansvariga som du är chef över. Tillsammans säkerställer ni att Hemfridare och kunderna får rätt förutsättningar och är fullständigt nöjda. Till ditt stöd har du även Regionchefen som du rapporterar till. Under en arbetsdag ställs du inför flera spännande utmaningar som att följa upp kunder via telefon och mail för att skapa goda relationer och ge bästa möjliga service. Du kommer ha regelbundna möten med teammedlemmar för att stämma av veckan framåt för att säkerställa att ni arbetar proaktiv. Vidare har du kontakt med nya kunder för att introducera Hemfrid och din roll i sammanhanget.

Du kommer till exempel att:
  • Ha kontakt med Hemfrids kunder i olika ärenden
  • Ansvara, leda och motivera dina medarbetare
  • Följa upp nyckeltal och säkerställa att din region upprätthåller goda resultat
Tjänsten passar dig som vill få värdefull erfarenhet i en bransch där det händer mycket och är i ständig utveckling! Du ställs inför utmanande case, men kommer att lära dig mycket, såväl om dig själv som om dina medarbetare och om Hemfrid i stort. På Hemfrid premieras internt avancemang och utvecklingsmöjligheterna är därför goda.

Vi söker dig som
  • Har 1-3 års arbetslivserfarenhet från service- eller tjänstesektorn, gärna inom hotell, event eller försäljning som exempelvis KAM
  • Har erfarenhet av en coachande roll/ledarroll där du med fördel haft personal- eller säljansvar
  • Behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift, detta då du kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter på dessa språk.
Det anses meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom relevant område som Ekonomi, Management eller motsvarande.

För att trivas i rollen ser vi dig som gillar när det händer mycket. Det är viktigt att du klarar av att ha många bollar i luften samtidigt som du håller en god struktur. Du är en person som trivs med att ha mycket att göra och har en hög stresströskel. På Hemfrid värdesätts alla relationer högt och arbetsplatsen karaktäriseras av en positiv, flexibel och lösningsorienterad inställning bland medarbetarna. Du bör vara en person som är resultat- och utvecklingsdriven samt ser förändring som en spännande utmaning.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonstitel och/eller annonsID i rubriken på ditt mail.

Övrig information
  • START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • OMFATTNING: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning tillämpas
  • UPPSKATTAD ARBETSTID: 08:00-17:00
  • PLATS: Södermalm, Stockholm
  • KONTAKT: Rekryteringskonsult Josefin Nilsson eller rekryteringskoordinator Nina Haskel, 08-120 52 332 eller 08- 522 589 07
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster och bolagets värderingar handlar om nytänkande, kunnighet samt stort hjärta. Bolaget erbjuder bland annat städning, fönsterputs, barnpassning, samt trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som förenklar vardagen och som ger kunderna tid till annat. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare.
Hemfrid grundades 1996 och har idag drygt 2100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm men företaget har också kontor i Malmö, Göteborg, Uppsala och Västerås.