Office Manager till MCF Corporate Finance

Office Manager till MCF Corporate Finance

Har du tidigare erfarenhet från en roll som Office Manager och söker nu nästa steg i karriären? Trivs du i en roll med varierade arbetsuppgifter och där du får ta mycket egna beslut? Sök då rollen som Office Manager till MCF Corporate Finance!

Information om uppdraget

Academic Work söker en Office Manager till MCF Corporate Finance. I dagsläget arbetar 16 personer på kontoret på Västra Trädgårdsgatan i Stockholm. MCF Corporate Finance har även kontor i Helsingfors, London och Hamburg.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos MCF Corporate Finance.

Arbetsuppgifter

Som Office Manager kommer du arbeta i en varierad roll där du har huvudansvaret för att allt flyter på bra på kontoret. I rollen har du mycket både interna och externa kontaktytor.

Du kommer till exempel att:
  • Planera och koordinera inför interna och externa event
  • Assistera företagets partners och VD med varierade uppgifter såsom att boka rum/flyg samt scanna in dokument
  • Ansvara för onboarding av nya medarbetare, säkerställa att de får alla behörigheter och en introduktion och genomgång av kontoret
  • Skicka ut fakturor till klienter samt betala fakturor
Tjänsten passar dig som trivs i en varierad roll där du arbetar högt som lågt. Vidare passar den dig som har ett öga för detaljer och som tycker om att arbeta självgående i en roll där du får ta ett stort ansvar.

Vi söker dig som
  • Har minst 2 års tidigare erfarenhet från en liknande roll
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då du i rollen kommer att kommunicera på båda dessa språk
  • Har god datorvana och är trygg med att använda Officepaketet i ditt dagliga arbete
Det är meriterande om du
  • Har en eftergymnasial utbildning
  • Har tidigare erfarenhet från bank-/finansbranschen
Som person är du serviceinriktad och du har en mycket god förmåga att arbeta självgående och att ta egna beslut. Vidare är du prestigelös och du tycker om att få saker att hända. Du är trygg i din roll och du tar gärna egna initiativ.

Övrig information
  • Start: Mitten av februari
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Västra Trädgårdsgatan, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och MCF Corporate Finances önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

MCF Corporate Finance är ett företag som arbetar med rådgivning inom M&A (företagsförvärv, samgåenden och avyttringar). MCF Corporate Finance arbetar alltid med sina klienters bästa i fokus och värderar långsiktiga relationer. I rollen som Office Manager blir du en del av kontoret som är beläget centralt i Stockholm och du kommer att få vara med och utveckla rollen framåt.