Office Manager till Friends

Office Manager till Friends

Om du drivs av att hjälpa andra och gillar att jobba inom en snäll organisation så är det här rätt ställe för dig! I den här rollen kommer du vara en aktiv medarbetare som ser till att kontoret har allt det behöver och att dina kollegor kan få svar på sina frågor. Detta kommer passa dig som är utåtriktad och gillar att se resultat på ditt arbete. Om den här beskrivningen stämmer in på dig så läs vidare och SÖK!

Information om uppdraget

Friends söker en Office Manager med start omgående. Som Office Manager kommer du komma in och stötta så väl chefer som andra delar av teamet med det administrativa. Utöver det så kommer du också att ansvara för att kontoret är trivsamt och att allt kontorsmaterial beställs. Till detta tillkommer att hantera felanmälningar och sköta kontakten med leverantörer och fastighetsägare. Rollen kommer även innefatta cirka 30-40% HR där du kommer få möjligheten att resa till företagets två andra kontor i Umeå och Malmö för att samordna kring en skyddsroll.

Friends präglas av gemenskap och att lyfta och hjälpa varandra till det bättre. Tillsammans bidrar ni till en snällare värld där alla förtjänar en chans.

Du erbjuds
  • Flexibla arbetstider och möjlighet att jobba på distans
  • En fot in i en välkänd ideell stiftelse
  • En arbetsplats med mycket aktivitet tillsammans
  • En närvarande konsultchef som självklart kommer att hjälpa dig vidare på nya uppdrag förutsatt att du gör ett bra jobb
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som Office Manager får du en varierande roll med stora möjligheter att ta egna initiativ och påverka din egen utveckling.
  • Hantera reseplaneringar, felanmälningar och inköp till kontoret
  • Sköta kontakten med diverse leverantörer och fastighetsskötare
  • Vara behjälplig i administrativa frågor till kontorets alla medarbetare
  • Utvärdera arbetsmiljön och samordna skyddsrond på kontoret
  • Bjuda in till möten, boka rum, fixa fika och se till att tekniken är på plats
Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Har en grundlig förståelse och kunskap inom HR
  • Är mycket bekväm i administrativa uppgifter
  • Är obehindrad i svenska i både tal och i skrift
Det är mycket meriterande om du
  • Har arbetat i en liknande roll tidigare
  • Har studerat på eftergymnasial nivå inom HR eller likvärdigt
Som person tror vi att du är
  • Självgående och initiativtagande
  • Social och trivs i att samarbeta
  • Flexibel
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: 6 månader med chans till förlängning
  • Placering: Södra station, Södermalm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se