Office Manager Team Lead till Funnel

Office Manager Team Lead till Funnel

Vill du axla en nyckelposition på ett modernt svenskt företag i kraftig expansion och tillväxt? Har du tidigare haft personalansvar och jobbat i en serviceroll så som Office Manager, butikschef eller liknande i 4-5 år? Får vi två JA! på dessa frågor så tycker vi att du ska läsa vidare. Funnel är mjukvaruföretaget som sitter på bästa adress mitt i Stockholm, har kunder över hela världen och som fortsätter växa så det knakar. Nu söker de en Office Manager Team Lead till huvudkontoret, är det du?

Information om uppdraget

Academic Work söker en Office Manager Team Lead till Funnel.

Funnel släppte sin tjänst 2015 och har växt explosionsartat sedan dess. Tjänsten de erbjuder hanterar kundernas marknadsföringsdata automatiskt i realtid för att hjälpa kunderna att snabbt och detaljerat förstå effekten av sin marknadsföring. Med ett nära samarbete med Google, Facebook, Twitter och Pinterest och många andra moderna marknadsföringskanaler hjälper de kunder som bland annat Na-kd, Daniel Wellington, Izettle och Footway. Funnel har huvudkontor i Stockholm och ytterligare ett kontor i Boston.

Läs om Funnels otroliga resa här:
https://www.breakit.se/artikel/22029/funnel-letar-nya-agare-siktar-mot-borsen

Deras starka tillväxt har lett till att de växt ur sitt kontor på Drottninggatan och precis flyttat in i ett nytt kontor vid Sergels torg. Här jobbar idag 100 personer och planen är att växa till 150 år 2020 och till 250 personer de närmaste åren. En viktig del i Funnels fortsatta framgång och utveckling menar de är deras engagerade medarbetare och företagskultur. De tror på juniora talanger i kombination med seniora kollegor som kan dela med sig av såväl kunskap som energi och laganda.

Nu söker de en Office Manager Team Lead med ett antal års erfarenhet från liknande roll. Du kommer dels att ha personalansvar och dels stort ansvar för processförbättring, projekt och strategiplanering samtidigt som du måste vara beredd på att kunna kavla upp ärmarna och get things done!

Du erbjuds
  • En trevlig och rolig arbetsplats med fokus på laganda och att bygga upp ett växande globalt företag
  • En bred roll där du får möjlighet att växa och utvecklas i din roll genom att ständig anta nya utmaningar
  • Omfattande onboarding-process vid start där du får stöttning och förutsättningar för att lyckas i din roll
Arbetsuppgifter

Som Office Manager Team Lead kommer du vara ytterst ansvarig över Funnels huvudkontor. Du kommer ansvara för ett team om 1-2 personer och rapportera direkt till Funnels Head of People. Då bolaget växer kraftigt är det sannolikt att antalet medarbetare kommer öka och så även teamet för Office Management.

Du kommer till exempel att:
  • Sätta rutiner och proaktivt arbeta med att utveckla kontors- och arbetsmiljön
  • Ansvara för att kontorsarbetet fungerar på daglig basis.
  • Upphandla (och förhandla) avtal med diverse leverantörer
  • Projektleda åtaganden avseende inredning och flytt till ny kontorsvåning
  • Organisera och samordna större konferenser för 150-200 personer.
  • Organisera afterworks och teammöten för bolaget
  • Att tillsammans med ansvariga inom bolaget skapa och arrangera olika företag- och kundevents, både på Funnels kontor men även i externa lokaler.
  • Ansvara för ett team om 1-2 personer som rapporterar direkt till dig.
Den här tjänsten passar dig som lockas av en modern och öppen företagskultur i ett svenskt mjukvarubolag som växer och växer och växer! Många företag vill titulera sig som innovativa, i framkant och att de har högt i tak. På Funnel stämmer allt detta, på riktigt!

Vi söker dig som
  • Har 4-5 års erfarenhet av arbete i en liknande roll.
  • Tidigare har varit chef/avdelningsansvarig med personalansvar
  • Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat
  • Har en eftergymnasial utbildning, gärna inom området personal och organisation
Det är meriterande om du
  • Tidigare varit insatt i både ekonomiska och juridiska frågor, detta då rollen kommer vara involverad i både budgetarbete samt hantera personalrelaterade frågor.
  • Har erfarenhet av att jobba i personal- och ekonomisystem
  • Har B-körkort
Som person är du:

* Flexibel, ansvarstagande, serviceinriktad, initiativtagande

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper!

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Funnels önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Administration
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Funnel är ett av de snabbast växande företagen i Europa och jobbar för att hjälpa online-marknadsförare att förstå sambandet mellan deras marknadsföring och resultat. Deras tjänst ger annonsören möjlighet att göra dashboards och rapporter som visar en helhetsbild av annonsdata från Facebook, Google, Bing, Twitter och hittills över 400 andra annonsplattformar.

Under 2018 fördubblade de sin omsättning och har ambitionen att göra detsamma under 2019 och 2020. En viktig del i Funnels framgång är att automatiskt hämta statistik från många olika partners. Antalet integrationer fortsätter att växa vecka för vecka. Här används en kombination av metoder för att kunden skall komma igång snabbt med en ny plattform, och för att kunna hantera stora datamängder för större plattformar.