Nordisk Digital Communication Manager till Semper i Sundbyberg

Nordisk Digital Communication Manager till Semper i Sundbyberg

Ta chansen att få arbeta som Nordisk Digital Communication Manager hos den ledande aktören i Norden inom barnmat och glutenfritt. Hos Semper kommer du bland annat att ansvara för att driva den operativa delen av det digitala arbetet i fyra länder samt vara med och utveckla Sempers digitala strategier. Det här är en kreativ roll med frihet under ansvar och med många kontaktytor. Sök tjänsten idag då vi går igenom urvalet löpande.

Information om uppdraget

Academic Work söker en Nordisk Digital Communication Manager till Semper. Eftersom det uppstått en vakans under ett år, finns nu möjligheten att tillhöra marknadsteamet som sitter i härliga lokaler i Sundbyberg. Teamet består idag av 6 kollegor och du blir en del av ett företag som verkligen månar om sina anställda. På Semper arbetar alla fokuserat och självständigt, samtidigt som man tillhör ett sammansvetsat team. Sempers mission är att ta tillvara det bästa från naturen och ge matglädje till konsumenterna, ett arbete som du nu får möjlighet att bidra till.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Semper. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig under 1 år fr.o.m. början av augusti. Uppdraget är ett vikariat under 1 års tid då den ordinarie medarbetaren kommer att vara tjänstledig.

Arbetsuppgifter

Som Nordisk Digital Communication Manager hos Semper kommer du arbeta operativt för att driva projekt inom webb och kommunikation. Rollen innebär att projektleda Sempers byråer, samt övervaka och planera medieinvestering. Under året kommer du att arbeta med att driva Sempers digitala utveckling framåt och att operativt stärka organisationen med din digitala expertis. Det kan förekomma resor i tjänsten.

Du kommer till exempel att:
  • Underhålla och uppdatera content-kalendern för det kommande året
  • Implementera och uppdatera webbsidor
  • Driva SEO-projekt, vilket innebär allt från att skriva innehåll, projektleda våra samarbetspartners och uppdatera hemsidorna.
  • Följa upp och utvärdera mediebyrån utifrån KPI:s
  • Presentera, löpande informera och bidra med din expertis till dina nordiska kollegor
  • Finnas som kontaktperson och bollplank vid frågor inom digitalt för övriga kollegor
Tjänsten passar dig som vill få möjligheten att utvecklas och växa inom en internationell organisation, på ett företag med höga mål och som prioriterar etiskt ansvar och hållbarhet. Du kommer här att få möjlighet att arbeta i en kreativ roll med frihet under ansvar, i en miljö där alla hjälps åt. Du kommer här få chansen att vara en kontaktperson inom Semper och ha ett internationellt nätverk.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har en bakgrund inom digtal media där du har arbetat både operativt och strategiskt. Du är självgående, kommunikativ och trivs i en roll där du kan förmedla information och kunskap till andra.

Vi ser att du som söker denna tjänst :
  • Har 3-5 års relevant erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete inom digital media och webb.
  • Har SEO-kompetens, både copy och teknisk kunskap
  • Har tidigare erfarenhet med att skriva för webben
  • Har goda kunskaper inom CMS
  • Kan kommunicera obehindrat på både engelska och svenska, då det är i de språken kommunikationen sker internt och externt på bolaget
  • Har en god förståelse för sociala medier och har erfarenhet från att ta ut statistik från Google Analytics.
  • Har grundläggande kunskaper inom HTML och Photoshop
Det är meriterande om du:
  • Har en YH- eller högskoleutbildning inom relevant område.
  • Har erfarenhet av att lansera nya hemsidor, från start till implementering
  • Talar finska, norska eller danska
För att du ska trivas och lyckas i denna roll präglas din person av ett resultatfokus, där du drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Du är strukturerad och har en god förmåga att prioritera i ditt arbete. Vidare beskrivs du även som kommunikativ, där du är relationsskapande och trivs med att arbeta i ett brett kontaktnät. Du är utvecklingsbenägen och mån om att med ett strategiskt fokus vidareutveckla samt ta fram nya arbetssätt.

Övrig information
  • Start: Början av augusti, inleds med ca 1 månads introduktion. För rätt person finns det också möjlighet att kunna komma in i början av juli.
  • Omfattning: Heltid, kontorstider 8 -17 med flexibla tider
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Placering: Sundbyberg.
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till sts01@academicwork.se
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Semper är ledande aktör i Norden inom barnmat, glutenfritt och modersmjölksersättning. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och produktionsanläggningarna i Götene och Falun. Semper har 200 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter cirka 1,2 miljarder SEK. Företaget ingår i den internationella livsmedelskoncernen HERO, som har drygt 4 300 medarbetare i 16 länder.