Nordic Bid Manager till Sergel Kredittjänster

Nordic Bid Manager till Sergel Kredittjänster

Sergel kredittjänster befinner sig på en spännande tillväxtresa och behöver nu stötta upp sin säljorganisation med sin första Bid Manager. Som nordisk Bid Manager kommer du att driva anbudsprocessen över hela Sergel Group för att säkerställa att kunskap, praxis och värdeerbjudande ligger i framkant i alla nordiska länders svar på anbud och allmänna försäljningspresentationer. Rollen passar dig som har tidigare erfarenhet från en liknande roll och från offentlig upphandling, som är driven och som vill ta dig an en ny spännande roll. På Sergel erbjuds du en arbetsgivare som värnar om sina medarbetare och

Information om uppdraget

Rollen som Nordic Bid Manager är ny inom organisationen och syftar till att skapa struktur kring hela anbudsprocessen i de nordiska länderna. Du även att arbeta med kostnadsberäkning och prissättning för att säkerställa att det är ett enat Sergel som står bakom varje anbud. I rollen är du en del av det svenska säljteamet och du rapporterar direkt till Torbjörn som är Head of Sales på Sergel Sverige. Såhär beskriver Torbjörn anledningen till att han trivs så bra på Sergel:

"Det jag tycker om med Sergel är att det är en härlig entreprenörsanda där alla är hjälpsamma att göra det bästa för kunden"

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Sergel Kredittjänster.

Du erbjuds
  • En arbetsgivare som värnar om sina medarbetares välmående
  • En roll på ett bolag som befinner sig i en spännande expansionsfas
  • Möjligheten att bygga upp Bid Manager-rollen och sätta struktur och processer
Arbetsuppgifter
  • Stödja implementeringen av standardiserade beskrivningar och ta fram nya verktyg för att säkerställa att effektivitets- och kvalitetsmål uppnås inom de nordiska säljteamen
  • Tillsammans med marknadsavdelningen ta fram och skapa enhetliga utseenden och känsla för affärsförslag, kontrakt, erbjudanden och affärspresentationer (PPT)
  • Samordna och arbeta med nyckelmedlemmar inom försäljning och andra relevanta avdelningar samt ledning för att få den information som krävs för att sammanställa Bid-processen och se till att tidsfrister och kvalitetsstandard uppfylls
Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis ekonomi, juridik eller offentlig upphandling
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med anbud/offentlig upphandling
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Vi ser det som starkt meriterande om du har en utbildning eller certifikat från en projektledarutbildning.

Som person är du:
  • Självgående
  • Affärsmässig
  • Strukturerad
  • Kommunikativ
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sergels önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av ansvarig rekryteringskonsult Milly Ellqvist Weidstam (milly.weidstam@academicwork.se)

Information om rekryteringsprocessen:
  • Telefonintervju med Academic Work (10-15 min)
  • Digital intervju med Academic Work (1 h)
  • Intervjuer med Sergel (1-2 h)
  • Referenser + Beslut
Som en ytterligare del av rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra problem- och personlighetstester.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sergel Kredittjänstererbjuder högkvalitativa kredithanteringstjänster till transaktionsintensiva företag i Norden. Idag är Sergel Group en av marknadens ledande aktörer med ca 360 anställda med kontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland. Såhär beskriver sig Sergel som arbetsgivare: "På Sergel bryr vi oss om människorna vi möter. Insikter, omtanke och vårt personliga engagemang gör att vi når ett bra resultat och upprätthåller goda relationer. Vi ger våra kunder möjlighet att utveckla sin kärnverksamhet, istället för att fokusera på obetalda fakturor. Vi anpassar upplägg efter människors betalningsförmåga och gör vad vi kan för att bidra till en stabil och hållbar ekonomisk lösning. Vår mission är att göra affärer mer tillförlitliga".

Läs gärna mer om Sergel och deras arbete här: www.sergel.se/om-sergel/