Nätverkstekniker inom 2nd line support till Atea!

Nätverkstekniker inom 2nd line support till Atea!

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker avdelning Technical Services på Atea dig som vill jobba med 2nd line support inom Nätverksteknik med fokus på Datacenter eller Säkerhet. Här erbjuds du en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Atea är landslaget inom IT-infrastruktur.

Information om uppdraget

Vill du bli en del av Atea?

"Atea är ett multikulturellt företag med många möjligheter. Jag älskar det jag gör och jag trivs på jobbet eftersom jag kan planera mitt arbete själv och får en möjlighet att utvecklas hela tiden både genom utbildningar och genom nya utmaningar varje dag." - Nätverkstekniker i teamet.

Atea Technical Services hanterar alla serviceavtal till Ateas kunder. Teamet om sex personer består av en härlig mix av olika typer av individer med olika kompetenser. Gemensamt för alla är att de verkligen brinner för det dem gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag.

I rollen som Nätverkstekniker inom 2nd line support hjälper Atea kunder med att felsöka kring både hård- och mjukvarurelaterade incidenter. 1st line tar emot och validerar ärendet och skickar vidare kvalificerade ärenden till 2nd line. Du kontaktar kunden och felsöker tillsammans med kund och gör en diagnos av ärendet. Vid behov kopplas tillverkaren in i felsökningen och du agerar då koordinerande som spindeln i nätet och driver på både kundens och tillverkarens tekniker för att komma framåt i felsökningen.

Arbetstiden är kontorstider 8-17 med möjlighet till att flexa så länge man synkar det med övriga i teamet. Var 6:e vecka ingår beredskap i tjänsten då du förväntas ha din telefon och dator tillgänglig. Efter denna vecka kompenseras du genom att vara ledig en måndag eller en fredag.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Atea. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Arbetsuppgifter

Du kommer till exempel att:
  • Arbeta inom områdena routing och switching, datacenter, Wireless, säkerhet och video
  • Arbeta med remote felsökning
  • Ha webbmöten med kund och leverantör för att felsöka tillsammans
  • Ha daglig kontakt med kund på både mail- och telefon.
Tjänsten passar dig som vill arbeta i en organisation där man tänker på sina medarbetares personliga utveckling och hälsa. Ateas företagskultur präglas av värderingar där framåtanda, humor och kamratskap står i centrum. Utvecklingsmöjligheterna i rollen är att du erbjuds kurser och certifieringar inom tillverkarnas olika teknologier. Det är något som uppmuntras och som givetvis betalas av Atea.

Vi söker dig som

För att kunna nyttja dessa möjligheter behöver du ha en del kunskap och erfarenhet med dig din första dag medan resten kan du lära dig. Men du behöver:
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer ha i rollen
  • Har ett stort tekniskt intresse och brinner för nätverk
  • Erfarenhet av CISCO (minst CCNA)
Det är ett stort plus om du:
  • Högre nivåer av certifieringar eller motsvarande erfarenheter
  • Har tidigare erfarenhet inom nätverk/säkerhet/datacenter
  • Har erfarenhet från andra leverantörer än CISCO
I den här rekryteringsprocessen kommer det att läggas stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom att du kommer ha daglig kontakt med kund är det viktigt att du är serviceminded och kan behålla lugnet i situationer där exempelvis kund är stressad på grund av en incident som har kritisk påverkan på deras verksamhet. Vidare är kundnöjdhet ditt främsta fokus, därför är du orädd och drar dig inte för att lyfta luren och ringa ett samtal ifall det är något som är oklart som behöver redas ut. I din roll som Nätverkstekniker kommer du ha flera ärenden som du arbetar med samtidigt, därför arbetar du strukturerat för att inte låta något ärende falla mellan stolarna. Som person har du en god problemlösningsförmåga och arbetar uthålligt för att lösa de problem du ställs inför, även om de uppkommer flera hinder på vägen.

Övrig information
  • Start: Omgående, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, inledande provanställning om 6 månader
  • Lön: Fast lön
  • Placering: Kista, Stockholm
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan, vi tar inte emot ansökningar på mailen. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos vår kund. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Kontaktuppgifter: Nina Ha, rekryteringskoordinator.
Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. De finns över hela Sverige och har kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur IT kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med IT, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Läs gärna mer om Atea på deras hemsida.