Mood Manager/Eventansvarig till framgångsrikt IT-konsultbolag

Mood Manager/Eventansvarig till framgångsrikt IT-konsultbolag

Mood manager? tänker du, och klickar dig nyfiket in på annonsen för att läsa vidare. En glädjespridare som ser möjligheter när andra ser problem, som älskar äventyr, resor och arrangera event. Du lyser upp när du inser att det är just dig vi söker. Ett framgångsrikt IT-konsultbolag i centrala Stockholm ser fram emot att välkomna dig som har erfarenhet inom service och har en förmåga att sätta skimmer även på den gråaste måndag. Dig som söker en bred roll var du får möjlighet att utvecklas inom eventplanering, ledningsgruppsarbete och ekonomi. Vad väntar du på? Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer kommer ske löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning en Mood Manager/Eventansvarig till sitt kontor, beläget på Stureplan i centrala Stockholm. Start är omgående och upplärning kommer hållas av personen som arbetar i rollen idag, som i februari kommer att gå vidare. Bolaget sitter i mysiga lokaler där man snabbt känner sig som hemma. Företagets IT-konsulter sitter primärt ute på uppdrag och därför är det viktigt att du, när du inte är på resande fot i grupp, även trivs med att arbeta självständigt. På kontoret sitter oftast ledningsgruppen och konsulternas gemensamma möten.

Du erbjuds
  • Ett jobb på en av Sveriges roligaste arbetsplatser
  • En möjlighet att se världen tillsammans med ca 40 härliga och kompetenta kollegor
  • En möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt inom ledarskap, organisation, projektledning och event
Arbetsuppgifter

Rollen som Mood Manager är bred och innefattar allt från event och konferenser, förberedelse och medverkande under ledningsgruppsmöten till ekonomi, administration och uppgifter som rör kontoret.

Du kommer exempelvis att:
  • Arrangera/samordna konsultkvällar, kick offer, konferenser, glassiga sommarfester och glimrande julfester
  • Säkerställa att kontoret är snyggt och att möten rullar på friktionsfritt
  • Sammanställa löneunderlag, kvittoredovisning, fakturering, inköp (detta får du lära dig om du ej har erfarenhet sedan innan!)
  • Göra det du är expert på - sprida glädje och sätta guldkant på vardagen!
Vi söker dig som

Vi söker dig som har som ambition att fortsätta arbeta inom, service och event. De personliga egenskaperna kommer väga tungt vid denna rekrytering men kraven är även följande:
  • Körkort
  • Goda kunskaper i engelska och svenska språket
  • Goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet inom service och administration
  • Intresse/erfarenhet från arbete/utbildning inom ekonomi
  • Kan arbeta flexibla arbetstider vid event och resor (tex kvällar eller konferenser som sträcker sig från fredag till söndag). Detta får och SKA du givetvis flexa ut.
Som person är du:
  • Serviceinriktad - du gläds genuint och innerligt åt att göra det lilla (eller stora) extra för andra!
  • Initiativrik och ansvarstagande - du vågar tänka utanför den berömda boxen och tar gärna ansvar för gruppen när ni exempelvis är på kick off eller resa
  • Flexibel och problemlösande - du trivs med dynamiska arbetsdagar, arbetstider och älskar att befinna dig i spännande miljöer (oavsett om det handlar om äventyrliga utmaningar i bergen, aktiviteter på stan eller ledningsgruppsmöten)
  • Noggrann och strukturerad - vilket är viktigt i och med att du kommer ansvara för planering inför event, ekonomi- och administrativt relaterade arbetsuppgifter
Övrig information
  • Start: Omgående helst eller så snart som möjligt
  • Omfattning: Heltid, flexibla arbetstider, långsiktigt.
  • Placering: Centrala Stockholm - och resor i världen!
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se