Medarbetare på 80% till KONEs kundtjänst och larmcentral i Kista!

Medarbetare på 80% till KONEs kundtjänst och larmcentral i Kista!

KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine! Nu utökar vi vårt team med tre kundtjänstmedarbetare på heltid till KONE som är verksamma inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. Arbetet är spännande och varierande och det innebär kontakt såväl med tekniker som med privat- och företagspersoner som inkommer med frågor, felanmälningar och larm.

Information om uppdraget

Academic Work söker för KONEs räkning en kundtjänstmedarbetare till huvudkontoret i Kista. Arbetstiderna är måndag-fredag 7-15 och du kommer tillhöra ett team som brinner för att leverera god service internt och externt.

Start för uppdraget är omgående.

Hör mer om KONE i filmen:

Du erbjuds
  • En långsiktig roll med en gedigen introduktion för att ha de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen. Du kommer få goda kunskaper i affärssystem som bl.a. SAP
  • En händelserik arbetsplats präglad av täta interna samarbeten, där utveckling och innovation alltid står i fokus
  • Härliga kollegor med mycket framåtanda och bra sammanhållning
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare kommer du att sitta i ett öppet kontor tillsammans med resten av dina kollegor. Du kommer att ta emot inkommande samtal och mail samt felanmälningar gällande företagets produkter - hissar och rulltrappor.

Du kommer till exempel att:
  • Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
  • Ta emot samtal och mail samt besvara kunder i KONEs livechatt
  • Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker
Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av kundservice sedan tidigare
  • Behärskar svenska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet
  • Du har telefon- och datorvana
  • Har goda kunskaper i engelska
Det ses som meriterande om du arbetat med telefonen som främsta arbetsverktyg i din senaste arbetsroll. Har du erfarenhet av SAP ser vi även det som meriterande.

För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

KONE grundades 1910 och levererar innovativa och miljöeffektiva lösningar för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. KONE är beläget i Kista. Vi har samarbetat med KONE i flera år, och har konsulter såväl på hel- som deltid på olika avdelningar.