Marknadskoordinator

Marknadskoordinator

En så här bred marknadsroll, så tidigt i karriären, kommer du knappast hitta någon annanstans än hos just Exopen. Tillsammans med VD:n Stig får du ta ett helhetsansvar över allt vad marknadsföring innebär - från att skapa filmer till att skicka med en säljkollega rätt produktblad inför ett kundmöte. Justja, nämnde vi att de sitter i helt nya lokaler på Östermalm med gungor i konferensrummet och utsikt över takåsarna?

Information om uppdraget

I rollen som Marknadskoordinator blir du en sann spindeln i nätet. Målet är att du ska ta över majoriteten av det dagliga marknadsarbetet från VD:n samt vara en länk mot säljsidan. Arbetet kommer kretsa mycket kring Social Selling, där du bidrar till att generera affärer genom välarbetat content och stark närvaro i olika medier.

Exopen Systems har en historik som sträcker sig drygt 20 år bakåt i tiden. De är ett passionerat och dedikerat team om 25 personer som varje dag går till jobbet med en stark vilja att utveckla marknadens bästa lösning för automatiserad, enkel och kostnadseffektiv budgetering och rapportering.

Deras mission är att sätta sig in i varje kunds specifika situation och behov för att sedan presentera en användarvänlig och funktionsrik produkt som befriar kunden från onödigt och tidsödande manuellt arbete och istället ger tid till framåtblick och strategi, oavsett om det gäller det lilla företaget eller den stora koncernen.

Du kommer tillhöra ett sammansvetsat gäng i alla åldrar, där spelkvällar och gemensamt häng på Summerburst inte är helt ovanligt.

Du erbjuds
  • Ett flexibelt arbete på ca 2-3 dagar per vecka, med möjlighet att arbeta halvdagar
  • En välplanerad onboarding för att ge dig de bästa förutsättningarna i rollen
  • En varierande tjänst där du får vara delaktig i allt vad marknadsföring kan innebära
  • Stor frihet under ansvar - är du rätt person kommer du snabbt få driva dina egna projekt
  • Möjlighet att utvecklas inom företaget även efter examen
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Ansvara för hemsidan
  • Skapa annonser med hjälp av Google Adverts
  • Producera rörlig media, antingen på egen hand eller med hjälp av extern byrå
  • Arbeta aktivt med Social selling
  • Ta fram fysiskt samt digitalt säljmaterial
  • Planera och genomföra mindre event, såsom intern julfest eller kundmiddagar
  • Sammanställa kundcase efter lyckade kundsamarbeten
  • Producera nyhetsbrev
  • Arbeta med Marketing Optimization
  • Driva egna projekt
Vi söker dig som
  • Är student på minst 50%, med planerad examen tidigast juni 2020
  • Läser en relevant eftergymnasial utbildning med marknadsinriktning
  • Har någon form av relevant arbetslivserfarenhet inom marknadsföring
  • Har baskunskaper i Google Adverts, Google Analytics samt Wordpress
  • Behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift
Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av att arbeta B2B.

Som person ser vi att du är initiativtagande, resultatinriktad samt har god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Deltid, ca 2-3 dagar per vecka
  • Placering: Riddargatan, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Exopens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, Marknadsassistent
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Exopen

Vi pa Exopen vill att budget, prognos och rapportering ska vara automatiserat, enkelt, sakert och kostnadseffektivt. Oavsett om kunden ar stora eller små. Det möjliggör vi genom att utveckla och erbjuda standardiserade eller skraddarsydda losningar för ekonomisk uppföljning, saval for det lilla foretaget som for den stora koncernen.