Marknadsanalytiker till Ungdomsbarometern!

Marknadsanalytiker till Ungdomsbarometern!

Sedan CD-spelaren var årets julklapp har Ungdomsbarometern hjälpt allt från konsumentvarumärken, intresseorganisationer, mediehus och arbetsgivare att ligga steget före när tiderna förändras. På kontoret på Kammakargatan i centrala Stockholm sitter ett härligt team på 8 personer som nu söker en ny kollega. Gillar du medieutveckling, konsumtionstrender, ny teknik och vill arbeta med marknadsanalys? Då är du helt rätt för Ungdomsbarometern!

Information om uppdraget

Anekdoter, fempunktslistor och svepande generaliseringar om millennials räcker inte för att hålla takt med unga. De är smartare och mer komplexa än så. Ungdomsbarometerns uppgift är att hålla koll på allt från megatrender till snäva subkulturer, beskriva unga på ett sätt de själva känner igen sig i, och inte minst dra slutsatser som inspirerar till handling.

Arbetsuppgifter

Som Marknadsanalytiker hos Ungdomsbarometern kommer du att arbeta brett inom flera olika affärsområden och branscher. Du kommer att sätta upp och genomföra insiktsprojekt, med ett särskilt fokus på studiedesign och sammanställning. Själva datainsamlingen sköts i första hand av dina kollegor, medan ditt fokus är att analysera och presentera insikterna på ett inspirerande och kärnfullt sätt.

För att trivas i denna roll måste du älska att arbeta med just analys och insikter. Du måste även tycka om att ha kontakt med människor då du över tid kommer att träffa många kunder. Utöver detta så kommer du att tillhöra ett riktigt härligt gäng där beslutsvägarna är väldigt korta och möjligheten att påverka mycket hög!

Vi söker dig som
  • Har relevant eftergymnasial utbildning inom t.ex. marknadsföring eller företagsekonomi
  • Har erfarenhet från liknande arbete sedan tidigare och som vill arbeta med analys
  • Har goda kunskaper i excel och powerpoint eller keynote
  • Är visuell och bra på att sammanställa information - visa detta i ditt CV!
  • Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift
Som person är du:
  • Strukturerad
  • Självgående
  • Initiativtagande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, mån-fre med flex
  • Placering: Kammakargatan i centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ungdomsbarometerns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om hur Ungdomsbarometern beskriver sig själva här