Marketing Campaign Analyst till Samsung

Marketing Campaign Analyst till Samsung

För dig med gedigen erfarenhet inom marknadsanalys och som trivs i en snabbföränderlig miljö finns nu möjligheten att ta dig an rollen som Marketing Campaign Analyst hos Samsung. Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Allt Samsung gör drivs av en otrolig passion för kvalitet och ett oföränderligt åtagande att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändring ett faktum och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Samsung strategi har varit den samma i 70 år. De sätter sig in i framtiden och förutser marknadsbehov och krav så att de kan styra företaget mot långsiktig framgång. Som Marketing Campaign Analyst kommer du att ha en del i att se till att de håller sig på toppen av marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv.

Marketing Campaign Analyst tillhör CE Marketing-avdelningen och arbetar dagligen med de närmaste marknadsföringskollegorna, men också med säljteamet och Product Management Teamet. Visionen är att leverera de bästa marknadsföringsaktiviteterna i sin klass, för att i slutändan driva försäljning och varumärkesposition både för idag och i framtiden. Dagligen kommer jobbet att innebära saker som att vara en del av kampanjer och arbeta med återförsäljare för att gå igenom kampanjoptimering, bygga analysrapporter och instrumentpaneler, granska data med deras mediebyråer och djupdykning till kampanjanalys och data. Om du drivs av att jobba nära där allt händer och kunna påverka, är det här företaget för dig!

Du erbjuds
  • Samsung är ett mycket dynamiskt företag i en snabb bransch, så det finns många möjligheter att växa och utvecklas!
  • Att få arbeta i ett internationellt bolag som alltid ligger i framkant i tech branschen
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
  • Tillsammans med hela marknadsföringsteamet, säkerställa en optimal mix av aktiveringar för givna produktgrupper och kunder baserat på den analys du utvecklar
  • Ansvara för all marknadsföringskampanjanalys genom ATL - BTL - detaljhandel, säkerställa ett 360 perspektiv, praktisk analys för att förbättra KPI: erna för marknadsföring
  • Ge insikter genom att samla analyser över alla digitala marknadsföringskanaler och ge datadriven insikt för att optimera deras marknadsföringsstrategier och investeringar.
  • Optimera effekten av kampanjer, spåra resultat och möjliggöra starkare resultat, tillsammans med det övergripande marknadsföringsteamet
  • Samarbeta med mediebyrå, tredjepartskanaler och deras utökade team för att bygga ett mer datadrivet sätt att arbeta
  • Månatlig kampanj- och resultatrapportering till team och ledning
  • Samarbeta med marknadsföringsteamet för att hjälpa dem att bättre förstå deras data och hur man fattar rätt, faktabaserade beslut för att utveckla sina respektive områden
  • Stöd för förbättring och optimering av marknadsrapportering, processer, program och investeringar
Vi söker dig som
  • Minst 4 års erfarenhet av marknadsanalys, analysering av marknadsföringsprestanda i ett B2C-företag
  • Stor erfarenhet inom och förståelse för hela uppsättningen marknadsföringsvärden och verktyg för marknadsanalys
  • Analytiska färdigheter och förmåga att modellera och förstå data och fatta datadrivna beslut
  • Erfarenhet av att använda en rad marknadsföringsverktyg för att påverka och förbättra KPI: er för företag
  • Bevisad meritlista för att framgångsrikt identifiera och tillämpa insikter
  • Solid erfarenhet av att översätta data till marknadsföringsinlärning och optimering
  • Säker och skicklig på marknadsföringsprojektledning
  • Stark affärsförmåga och erfarenhet av att arbeta nära med säljstyrda team
  • Kreativ problemlösare med en naturlig drivkraft för att se lösningar istället för problem
  • En modig och ambitiös men ödmjuk marknadsförare som trivs i en snabbföränderlig miljö utan att förlora motivation eller fokuset på slutmålet
Har grundläggande kunskaper i svenska och är flytande i engelska

Det är meriterande om du har

* Har erfarenhet från en liknande bransch och en e-handelsbakgrund med en förståelse för konsumenternas beteende.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Kista
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Samsungs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Samsung arbetar efter en vision om att leverera världens bästa produkter och tjänster. De arbetar med hemelektronik, IT och Mobilkommunikation samt andra enhetslösningar. Med många framgångar inom elektronikverksamheten har de erkänts globalt som en teknologisk branschledare och rankas nu som ett globalt varumärke bland topp 10.