Marketing Automation Specialist till Ticket

Marketing Automation Specialist till Ticket

Ticket erbjuder ett omväxlande och utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och möjlighet att påverka. Du får dessutom arbeta på ett mycket framgångsrikt och växande företag inom en av världens roligaste branscher, där du tillsammans med engagerade kollegor bidrar till att göra Ticket till världens bästa resebyrå!

Information om uppdraget

Ticket är Nordens största privatresebyråkedja med försäljning online, på telefon och i 71 butiker. De har en omsättning på nästan 7 miljarder kr och i Sverige har de en marknadsandel på ca 25%. Ticket erbjuder ett omväxlande och utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och möjlighet att påverka.

Då Tickets online-verksamhet växer söker vi nu efter en person som kan optimera Tickets olika digitala gränssnitt för ökad försäljning. Du jobbar globalt med samtliga varumärken på alla marknader. Dina närmsta kollegor är specialister inom SEO, merchandising, design och konverteringsoptimering, men du jobbar också nära utvecklare, prisanalytiker och produktägare.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Ticket.

Arbetsuppgifter

Som Marketing Automation Specialist kommer du att arbeta med Tickets alla varumärken samt ha tätt samarbete med övriga specialister internt. En del av ditt arbete kommer vara att analysera data om kundernas köpbeteenden, agera på insikter och följa upp det arbetet. Du kommer även att uppdatera och publicera innehåll på Ticket sajter.

Du kommer till exempel att:
  • Öka försäljningen via automatiserad kommunikation i olika digitala kanaler
  • Säkerställa tilltalande innehåll och produktpresentation i digitala kanaler
  • Optimera olika kommunikationsflöden under och efter köp för att öka försäljningen av tilläggsprdukter
  • Löpande samarbete med dina kollegor för att säkerställa att sajterna och innehållet är säljdrivande, utifrån webbanalys, AB-tester och UX.
  • Testa och kvalitetssäkra innehåll och funktionalitet, samt delta i kravställning och utveckling av sajterna
Vi söker dig som
  • Akademisk examen inom ett relevant område som till exempel digital marknadsföring, webbanalys eller IT
  • Ett par års erfarenhet från säljdrivande onlineverksamhet
  • Drivs av utmaningen att hitta nya möjligheter till merförsäljning
  • Stark analytisk förmåga
  • Tekniskt lagt och kan snabbt sätta sig in i olika system och digitala miljöer
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av Marketing Automation, programmeringskunskaper inom frontend, kunskaper inom Adobe Analytics och Google Tag Manager
Vi söker dig som är målfokuserad, full av energi och trivs med att arbeta i högt tempo i en föränderlig omgivning. Du har ett entreprenörstänk där du drivs av att ständigt hitta förbättringar och nya idéer i linje med verksamheten mål. Du är strukturerad och planerande samt har lätt för att arbeta självständigt likväl som i team.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Tickets huvudkontor i Sickla
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskoordinator Björn Andersson +46 8 40 88 64 17
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Tickets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.

Skydd för den personliga integriteten

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Ticket Leisure Travel Group är Nordens största privatresebyråkedja med en omsättning på ca 7 miljarder kr. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza. Under varumärkena Ticket, Airngo och Charter så erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag.

Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder under tre olika varumärken, Ticket, Airngo och Charter, samt ett 70-tal butiker i Sverige och Norge, där online och butik samverkar under en omnikanal-strategi. I planerna framåt är geografisk expansion online en viktig komponent. Ticket kan erbjuda dig ett utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och goda utvecklingsmöjligheter i ett mycket framgångsrikt och växande bolag.